1. Femke Vrieswijk Member

Domeinnaam doorverwijzen naar blogger

Topic geplaatst op: 05-02-2012 om 13:08

hallo,

ik probeer een domeinnaam door te verwijzen naar een website op blogger. Hiervoor heb ik onderstaande handleiding van Blogger gevolgd:

Find the control panel on your domain registrar’s website, and locate your DNS (Domain Name System) settings. In order to link your blog to your custom domain, follow the instructions below to enter your "CNAME" and "A-records."

CNAME
    Where it says Name, simply enter "www" and list ghs.google.com as the Host Name. See our detailed instructions on providing CNAMEs for various registrars. If yours isn't listed, or if you run into other difficulties, contact your registrar directly and they can help you out.

A-records (optional)
    The following action links your naked domain (example.com) to your actual site (www.example.com). If you skip this step, visitors who leave off the "www" will see an error page.

Enter your domain name in the format example.com, and list the I.P. addresses shown below in the "A" section. You'll need to create four separate A-records which point to four different Google IPs.
    216.239.32.21
    216.239.34.21
    216.239.36.21
    216.239.38.21
    Update your Blogger settings

Before you move onto this step, wait about an hour for your DNS settings to activate. If you attempt to change the publishing settings before the DNS changes activate, then we'll let you know with a warning message.

Now it’s time to make sure Blogger knows about your custom domain so that Google can direct readers to your blog. Just head back to Blogger and update the information on your Settings | Basic tab. Find the area for "Publishing," and click the link to add a custom domain.

Then, click on "Switch to advanced settings."

Enter in the URL for your custom domain in the text box provided, and click Save. That’s it! Your blogspot.com address will soon redirect to your new custom domain -- be patient, as it might take up to 24 hours for the redirect to start working.

Congratulations, you’re all set!

------------

Dit is echter niet het geval, de doorverwijzing vindt niet plaats.
    heeft iemand bij wie dit wel werkt wellicht een afbeelding van zijn DNS instellingen, of kan versio aangeven hoe e.e.a. ingesteld dient te worden?

b.v.d.

Femke

2. Lucas Johnston Member
    Reactie geplaatst op: 04-10-2012 om 13:27

Een uiterst behulpzame medewerker van Versio heeft het via de chat voor me weten te regelen.

Stel het als volgt in:

CNAME: www.domeinnaam.nl -> ghs.google.com
    CNAME: .domeinnaam.nl -> gv-I3LQYGILQ.domainverify.googlehosted.com (zonder punt op het eind)

De A records kunnen gewoon ingesteld worden zoals aangegeven door Blogger. Alle standaardinstellingen van DNS kun je gewoon laten zoals ze zijn. Bij mij werkte het binnen 2 minuten, succes..

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Lucas Johnston Member
    Reactie geplaatst op: 04-10-2012 om 13:30

Even een correctie voor de tweede CNAME die ik aangaf.

CNAME: www.domeinnaam.nl -> gv-I3L...etc...QYGILQ.domainverify.googlehosted.com (zonder punt op het eind)

4. Saro Member
    Reactie geplaatst op: 24-04-2013 om 11:44

Ik heb hezelfde probleem, ik heb al je stappen exact opgevolgd Lucas maar hij blijft na 24 nog altijd het domein niet verifiëren.

Moet je misshien ook bestaande A records verwijderen?

5. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-04-2013 om 23:57

Het is wel zaak dat je de oude DNS A records vervangt met domein.nl of verwijderd.

6. Apollonia Duijster Member
    Reactie geplaatst op: 09-04-2014 om 16:52

Hallo, ik wil hetzelfde doen, alleen snap ik de handleiding van google niet helemaal. Moet ik nieuwe CNAME's aanmaken of de bestaande wijzigen?

7. Mechtildis Verhaegh Member
    Reactie geplaatst op: 12-10-2014 om 17:23

Hoi, ik ben er ook al een poosje mee bezig zonder succes.
    Volgens het bovenstaande vul je dus je hele domein in, ipv alleen 'www' zoals blogger voorschrijft?
    En zelfs ipv de korte code als tweede CNAME?

En bij de A's, waar google de volgende voor geeft:
    216.239.32.21
    216.239.34.21
    216.239.36.21
    216.239.38.21

laat je daarbij de letter A een A?
    Vul je daarbij als Naam iets of niets in? Of laat je alles staan behalve je eigen domein op de plaatsen van |DOMAIN|

en de regels die je niet nodig hebt, hoor je die te wissen of laten staan? (TXT en overige A's?)

En moet je nog op de groene vinkjes klikken, of alleen als alle zes regels zijn ingevuld op 'domeinnamen nu bijwerken' ?

En dan nog een vraag; is het een probleem als er meerdere DNS templates zijn gemaakt? Ik heb er inmiddels meer omdat ik echt niet weet waar de eventuele fouten liggen en er steeds 24 uur gewacht moet worden.

Is het verder nodig via Bulk beheer het domein aan de template te koppelen?

Sorrie, ik kom er gewoon niet meer uit na een paar dagen.

Veel dank!

8. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-10-2014 om 17:57

@Mechtildis Verhaegh

U vult het volledige domein in www.uwdomein.com CNAME ghs.google.com (zonder punten achter de waardes)

Nadien domein.com A 216.239.32.21 en zo ook voor de overige IP's een A record.

Via DNS template wordt dit: www.|DOMAIN| en |DOMAIN| aan de linkerkant.

"En de regels die je niet nodig hebt, hoor je die te wissen of laten staan? (TXT en overige A's?) "

-> Deze laat u staan.

"En moet je nog op de groene vinkjes klikken, of alleen als alle zes regels zijn ingevuld op 'domeinnamen nu bijwerken' ?"

-> Per DNS record dat u instelt op het groene vinkje klikken. Nadien het volgende DNS record instellen, groene vinkje aanklikken, ...

"En dan nog een vraag; is het een probleem als er meerdere DNS templates zijn gemaakt? Ik heb er inmiddels meer omdat ik echt niet weet waar de eventuele fouten liggen en er steeds 24 uur gewacht moet worden."

-> Dit is geen probleem, kijkt u even naar de DNS template 'blogger" die ik heb aangemaakt onder uw account. Nadien even gaan naar Uw domeinnamen -> Bulk beheer -> Bulk DNS template koppelen -> domeinen aanvinken -> DNS template koppelen.

Bij DNS template beheer -> vergrootglas achter template -> groene balk "domeinnamen nu bijwerken".