1. tope Member

Kan Concrete5 niet installeren

Topic geplaatst op: 12-03-2015 om 10:49

Hallo,

Al een tijdje loop ik tegen het probleem aan dat ik concrete5 niet kan installeren via installatron in directadmin. Tenminste, niet de nieuwste 5.7 versies. De oude 5.6 versie kan wel, andere dingen kan ik ook installeren, alleen deze dus niet. Het is een keer gelukt via rare omwegen, maar zelfs dat lukt niet elke keer en ik weet niet eens wat ik toen exact heb gedaan.

Onderstaand de error die ik gemaild krijg als hij weer is mislukt. Het zit dus in de database, maar ik snap niet waarom, want hij maakt zelf automatisch de database aan. Iemand? Disk space is er trouwens genoeg, dat is het niet.

Bedankt! Groeten Tom

--------------------

This is an automated email from Installatron. To unsubscribe from these emails or to change notification settings, login to your web hosting control panel, navigate to the Installatron tool, and select the installed applications you wish to modify.

concrete5 v5.7.3.1 has failed to install and the details of the failure have been logged.

Technical error:
    Error: A database query has failed. Is the entered database information correct? Does the account have available disk space?

type = mysql
    host = localhost
    database = tompfeifle_conc1
    username = tompfeifle_conc1
    password = **HIDDEN**

Technical information:
    method = query
    arguments = array ( 0 => 'UPDATE `Users` SET `uName`=? WHERE `uID`=\\'1\\'', 1 => array ( 0 => 'admin', ), 2 => NULL,)
    errstr = Can not find database `tompfeifle_conc1'
    MYSQL ERROR 2006: MySQL server has gone awayUPDATE `Users` SET `uName`='admin' WHERE `uID`='1'
    MYSQL ERROR 2006: MySQL server has gone away

2. Rambo Member
    Reactie geplaatst op: 12-03-2015 om 14:21

Hallo Tom,

N.a.v. jouw melding heb ik deze applicatie ook even geïnstalleerd en dacht eerst aan het Installatron probleem op de nieuwste servers. Zie https://www.secure.versio.nl/4156-problemen_installatron
    Dit bleek niet zo te zijn want ook ik had dit op een lagere server.

Ik heb het wel voor elkaar gekregen om de nieuwste 5.7.3.1 geinstalleerd te krijgen.
    Hoe?
    - nieuwe instalatie van versie 5.6.3.1 met demo inhoud
    - elke keer geupgrade met de eerstvolgende versie.

Dus niet gelijk van 5.6.3.1 naar 5.7.3.1.

Hopelijk werkt dit ook bij jou. En tipje, maar voor elke upgrade een backup.

Probeer anders eens Magento te installeren, als dat ook niet gaat, denk ik toch dat je ook last hebt van het Installatron probleem.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. tope Member
    Reactie geplaatst op: 12-03-2015 om 14:48

He Rambo,

Bedankt voor je reactie. Ik heb Magento geprobeerd en dat leverde geen problemen op.

Ik heb het ook voor elkaar gekregen met een rare omweg die ik toevallig ontdekte. Ik begin met installeren in installatron en tijdens de installatie ga ik naar de locatie waar het geïnstalleerd wordt (ik noem het even "www.url.com"). Op www.url.com krijg ik dan de melding dat C5 geïnstalleerd wordt en op een gegeven moment krijg ik daar een foutmelding. Rare is, dat ik in dat geval in installatron de melding krijg dat het wel gelukt is. Op de www.url.com staat dat het fout is gegaan, maar krijg ik wel de optie om de installatie opnieuw te doen en zelf de database gegevens in te vullen. De mysql database is dan al aangemaakt door installatron, dus ik moet deze eerst handmatig leeg gooien. Die gooi ik dus leeg, installeer hem opnieuw via en hij doet het helemaal.

Voor nu kan ik het dus installeren. Maar het neemt niet weg dat dit beide omslachtige omwegen zijn, die niet bepaald makkelijker werken. Ik zie liever het probleem opgelost... Ik heb er onlangs al een ticket over aangemaakt, maar daar kreeg ik ook geen bevredigend antwoord. Vandaar dat ik het hier even probeer. Maar bedankt voor het meedenken!

Groeten

Vond u dit antwoord nuttig?