1. Linda Coen Member

Email naar google apps ? is dit mogelijk

Topic geplaatst op: 04-02-2012 om 12:45

Ik zou heel graag mijn email in gmail open doen (liefst in google apps)maar als ik de MX records aanpas in in DNS beheer en verwijs naar google dan gaat mijn website offline ??

wat doe ik fout ?

2. JanJ Member
    Reactie geplaatst op: 04-02-2012 om 18:26

De MX records hebben alleen effect op email instellingen. Door MX records aan te passen zal de site dus niet offline gaan.
    Weet niet wat jij met "wat doe ik fout" bedoeld.
    Wat heb je precies gedaan met welke domeinnaam en wat gebeurde er (of gebeurde er niet)?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Linda Coen Member
    Reactie geplaatst op: 04-02-2012 om 18:48

Ik heb uitsluitende de MX records aangepast en geen enkele andere instelling veranderd. De MX heb ik volgens de instructie van google apps ingevuld.
    Na ongeveer 6 uur werkte de mail via google apps perfect en was de website offline... met de melding:

Notitie voor de eigenaar van dit domein::
    Dit domeinnaam is niet gekoppeld aan uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server. U heeft in uw klanten panel DNS beheer voor deze domeinnaam aangezet. Wijzig de DNS records naar de IP adressen van uw server of zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers naar de nameservers van uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server.

Ik heb dan de google MX records verwijderd en even daarna was de site terug online.

4. JanJ Member
    Reactie geplaatst op: 04-02-2012 om 19:56

Ik vermoed dat je instellingen op de DNS server hier op versio.nl veranderd hebt.
    In DirectAdmin in je hostingpakket zit namelijk ook een DNS server die je zou kunnen gebruiken. Standaard kan je daar vaak niet bij omdat je foute DNS instellingen vrij makkelijk tot problemen kunnen leiden! Door een mail aan de Versio helpdesk wil men het soms wel aanzetten.
    In principe maakt niet veel uit welke van deze DNS servers je gebruikt als de waardes maar goed staan!
    Wijzigingen in DNS instellingen hebben pas na een tijd effect dus die 6 uur kan goed kloppen.
    Ik vermoed dat oorspronkelijk de DNS op je hostingpakket gebruikt werd. Waarschijnlijk heb je hier de DNS server aangezet en de MX records aangemaakt. De overige records staan hier waarschijnlijk fout of zijn niet eens aanwezig. Daardoor werkt je mail wel maar de rest niet meer.
    Waarschijnlijk heb je (onbewust) dus meer gedaan de de MX records verwijderen, maar ben je overgeschakeld naar een andere nameserver.
    Mail naar helpdesk van Versio of je in je hostingpakket zelf de DNS servers mag veranderen. Dan daar de MX records aanpassen. (Schrijf wel even op wat er eerst stond!)
    (Klopt dit vermoeden? Post eventueel de domeinnaam zodat je wat beter geholpen kan worden.)

5. Linda Coen Member
    Reactie geplaatst op: 04-02-2012 om 21:35

Ok,ik zal een mailtje sturen om het via directadmin te proberen.
    Bedankt voor het advies.Ik dacht niet dat ik iets anders dan de MX records verwijderd had maar blijkbaar heb ik wel iets gedaan :)
    Op dit moment ben ik al tevreden dat de site terug online staat.
    Ik wacht dan op het antwoord van de helpdesk om verder te doen.
    De website is nog in opbouw maar ik hoop op google apps en een aantal van hun handige helpers om aan de website te koppelen.

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-02-2012 om 01:29

In je Versio klantenpanel stel je voor je domein de nameservers in die je hebt meegekregen met je hosting pakket.

Nadien vraag je de support om DNS Management aan te zetten op je hostingpakket, dit doen ze zonder probleem voor je.

Ga dan in DirectAdmin naar E-mail Management en kies MX records.

Verwijder de bestaande MX record(s).

Voeg de records in van Google met hun prioriteit. Vergeet het punt niet achter de MX records.

Haal het vinkje weg bij "Use this server to handle my emails."

Opslaan en je bent klaar.

7. Linda Coen Member
    Reactie geplaatst op: 05-02-2012 om 23:41

Hartelijk dank. Mail is verstuurd .. nu wachten :)

en hopen dat de servers het morgen doen...geen goede start voor eerste week hosting :) ...