1. DeniseF Member

Hulp nodig Wordpress installatie

Topic geplaatst op: 04-03-2015 om 17:11

Hallo,

Ik heb eerder 3 websites gemaakt via hostnet.nl met wordpress. Zij regelden de wordpress installatie. Nu blijken er problemen te ontstaan door hun hosting. Dus dacht ik, laat ik ook hosting regelen via Versio om daar een website op te zetten om te kijken hoe dat gaat, dan kan ik misschien voortaan websites bouwen bij Versio. Tegelijkertijd is mijn interesse gewekt in reseller hosting dus heb ik dat aangeschaft bij Versio zodat ik daar in de toekomst misschien wat mee kan.

Nu wilde ik Wordpress gaan installeren volgens dit overzicht: http://codex.wordpress.org/nl:Installatie Maar ik kom niet verder dan stap 2, database aanmaken.

Ben inmiddels helemaal het overzicht kwijt en ben tot de conclusie gekomen dat ik niet weet wat ik aan het doen ben. Na wat gegoogle weet ik niet meer waar ik de database op moet aanmaken, hoe ik daar moet komen, wat ik nou precies moet doen.

Is er iemand die mij stapsgewijs een beetje in de richting kan helpen?

Alvast bedankt!!

gr Denise

2. Rambo Member
    Reactie geplaatst op: 04-03-2015 om 21:29

Hallo Denise,

Mijn advies en ervaring, maak eerst een gebruiker aan en plaats jouw domein(en) onder dit account.
    De reden is dat emails onder het reseller account niet gebackupt worden door de backups die je als reseller zelf kunt maken, weet ik helaas uit eigen ervaring.

Waarom installeer je WordPress niet via Installatron?
    Dan wordt WordPress met de database al voor je aangemaakt met de juiste instellingen. Tevens kun je via Installatron backups maken van alleen je applicaties.
    Gaat ook sneller, want voordat je de WordPress installatie geupload hebt, ben je een tijdje verder.

Hier nog een handleiding die jou waarschijnlijk gaat helpen hiermee.
    http://www.websitebeginnersgids.nl/installatron-gebruiken-voor-wordpress-installatie/

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-03-2015 om 21:30

Installatron is inderdaad aan te raden, hiervoor heeft Versio ook een eigen handleiding. Zie:
    http://www.versio.nl/113-hoe-installeer-ik-een-applicatie-via-installatron-zoals-wordpress-joomla-magento

4. DeniseF Member
    Reactie geplaatst op: 06-03-2015 om 11:49

Bedankt voor jullie informatie. Ik denk dat dat me al een stuk zal helpen. Ga het vandeweek maar eens rustig uitpluizen :)

Thx!!

5. DeniseF Member
    Reactie geplaatst op: 06-03-2015 om 12:04

Voor de zekerheid: is een ouder aanmaken hetzelfde als een gebruiker aanmaken?

6. DeniseF Member
    Reactie geplaatst op: 17-03-2015 om 15:02

Dat klinkt als een hele goede tip. Bedoel je een back up van de website(s) op mn eigen pc?

Ja lastig, wbt hosting aanbieders. De ene vind dit vreselijk, de andere dat. Daarom maar besloten om mn kansen te spreiden en zelf ervaringen op te doen. Nu heb ik hosting bij 3 verschillende aanbieders. Heb er nog te weinig verstand van om zelf te kunnen bepalen wat wel of niet goed is. Maar ik hou zeker alle ervaringen van anderen mee, positief of negatief. Dus bedankt daarvoor!

7. Digin Member
    Reactie geplaatst op: 18-03-2015 om 10:11

Backuppen kan via Installatron of via DirectAdmin. De backup via DirectAdmin kan via FTP weer gedownload worden naar je PC, maar dit is niet noodzakelijk.
    Ook mijn advies is Installatron te gebruiken. Erg handig. Veel succes.