1. Rafael Roijackers Member

Jfolder in joomla werkt niet.

Topic geplaatst op: 02-03-2015 om 19:09

beste,

ik heb al een tijd een webhosting bij jullie en wil nu ook joomla gaan installeren. Ben echter al het ehele weekend aan het rommelen. Joomla installeren via jullie applicaties lukt wel, maar dan kan ik geen extensies installeren. Krijg dan de foutmelding dat jfolder geen map kan maken.

Op het forum zag ik dat ik dan php 5.4 moest activeren. Heb joomla dus verwijdert. nieuw .htaccess bestand gemaakt en daar de volgende code ingezet:

<FilesMatch ".php$"> AddHandler x-httpd-php54 .php </FilesMatch>

Nu wil ik joomla opnieuw installeren en zegt hij dat php niet meer werkt. Wat doe ik verkeerd?

2. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-03-2015 om 20:39

Heeft u naast het toevoegen van de code ook de bestandsrechten correct ingesteld?

Alle stappen die u zou moeten uitvoeren voor het activeren van PHP 5.4
    -----
    U kunt proberen uw website in PHP 5.4 modus te draaien wat voor rechten problemen oplost.
    U dient daarvoor het volgende aan het .htaccess bestand toe te voegen die u vindt in de public_html map van de Filemanager:

<FilesMatch ".php$">
    AddHandler x-httpd-php54 .php
    </FilesMatch>

De rechten van de mappen met php 5.4 in de public_html op 755 te staan, en alle bestanden op 644. LET OP dit geld ook op alle onderliggende mappen in de public_html

U kunt de rechten van mappen en/of bestanden in alle mappen in 1 keer goed zetten met bijvoorbeeld Filezilla. Rechtermuisknop op de public_html map en dan kiezen voor bestandsrechten. Hier kunt u deze instellen op 755 en dit toepassen op alle mappen en onderliggende mappen. Voor de bestanden zet u deze op 644 en past u deze toe op alle bestanden en op bestanden in onderliggende mappen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Rafael Roijackers Member
    Reactie geplaatst op: 02-03-2015 om 21:56

Ik heb precies gedaan wat er staat. Gekke is dat ik in filezilla wel .htaccess zie maar in de filemanager niet. krijg nog steeds onderstaande melding.

! PHP for the selected domain has failed.

Installatron is unable to install to a domain where PHP is not working.

Your hosting provider can help you resolve this error.

Error code: 1; HTTP code: 500

ik denk nog steeds dat er iets in die .htaccess niet goed gaat, maar wat?

4. Rafael Roijackers Member
    Reactie geplaatst op: 03-03-2015 om 12:03

Bleek inderdaad toch nog het .htacccess bestand te zijn. Stond waarschijnlijk op de verkeerde plek. inmiddels werkt alles. dank voor de hulp.