1. Wouter Spaans Member

Domeinnaam Versio, VPS Strato en Nameser

Topic geplaatst op: 25-02-2015 om 15:26

Hallo,

Mijn vraag is of het volgende mogelijk is:

1. Een domeinnaam van Versio

2. Een VPS Linux van Strato

3. Nameservers van Cloudflare

Ik wil dus mijn domeinnaam hosten op de VPS van Strato. De snelle nameservers van Cloudflare wil ik daarbij ook graag gebruiken.

Weet iemand of deze combinatie mogelijk is?

Thnks

2. M. Denen Member
    Reactie geplaatst op: 25-02-2015 om 16:22

Dit is heel goed mogelijk.
    Gebruik zelf ook domeinnamen bij Versio, VPS / Resellers bij een andere partij en de DNS zelf.

Echter sommige partijen willen dat als je een DNS hebt, ook het domein daar afneemt. Maar technisch is het mogelijk.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Paul Vies Member
    Reactie geplaatst op: 08-07-2016 om 18:28

Is hier al eens een reactie opgegeven. Ik loop tegen problemen aan om in deze situatie de cloudflare nameservers te kunnen invoeren.

4. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-07-2016 om 18:57

Uiteraard is dit mogelijk, u kunt nameservers op uw domeinnaam toepassen zodat dit gekoppeld word aan de DNS van Cloudfare.

5. Roen Member
    Reactie geplaatst op: 13-07-2016 om 16:03

Ja, dat kan zeer zeker!

Ik neem aan dat je jezelf wel hebt ingelezen op de voor- en nadelen van CloudFlare? Het is niet bepaald 'Tor vriendelijk', daarnaast heb je zelf niet meer de volledige controle over een eventuele SSL key, mocht je die gebruiken. Daarnaast is DNS maar een klein deel van het gehele proces, een trage website kun je niet simpelweg oplossen door de DNS provider te switchen. Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.

Heb je alle informatie en accounts al aangemaakt en het domein al geregistreerd? Dan is het vrij simpel. De VPS bij Strato heeft een of meerdere IP adressen. Deze dien je in te vullen bij CloudFlare als een zogeheten A record (en AAAA record als het over IPv6 gaat). CloudFlare geeft je twee of meer nameservers, specifiek voor jouw account, die je aan het domein dient te koppelen.

De nameservers kun je tijdens het registreren van het domein opgeven, of naderhand door in te loggen op 'Klantenpaneel', vervolgens het domein aan te klikken onder 'Uw domeinnamen', knop 'Nameservers/DNS'. gevolgd door 'Nameservers instellen'.

Nogmaals, de nameservers die je van CloudFlare krijgt zijn specifiek voor jouw account, als je die copypaste van een ander is de kans vrij groot dat het niet werkt.

Let wel, een nameserver switch kan tot 24 uur in beslag nemen, voordat het effect heeft!

Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust :)