1. Pascal Benjamin Weidijk Member

Wat doen om website sneller te maken?

Topic geplaatst op: 03-02-2012 om 21:05

Beste leden,

Wij hebben hier op een Dedicated server een website draaien en gebruiken Joomla 1.7 nu is alleen de website onwijs traag. Weet iemand wat wij hieraan kunnen doen? www.112today.nl

Hoop dat iemand het weet

2. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-02-2012 om 21:13

Hoi Pascal,

Wie heeft de website geprogrammeerd? Kun je die persoon niet contacteren? Het lijkt niet aan je dedicated server te liggen, het lijkt mij een probleem met (teveel) javascript.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Pascal Benjamin Weidijk Member
    Reactie geplaatst op: 03-02-2012 om 21:16

Hoi Reshad,

De persoon die hem heeft geprogrammeerd weet op het moment ook niet echt waar het probleem zit. Ik ben nu dus ook zelf op onderzoek uitgegaan en hoop zelf tot een oplossing te komen.

Hoe vind jij de site draaien?

4. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-02-2012 om 21:29

De site opent snel (titel is te zien e.d.), maar het duurt te lang voordat de website volledig is geladen. Mooie website, maar volgens mij is er geen aandacht gegeven aan optimalisatie.

5. Pascal Benjamin Weidijk Member
    Reactie geplaatst op: 03-02-2012 om 21:30

Wat bedoel je qua optimalisatie? Waar kan dit verbeterd worden?

6. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 10-02-2012 om 21:24

Met de Firefox "firebug" plugin kun je precies hoelang de elementen uit een pagina moeten laden (tabblad NET). Wat opvalt is dat alle plaatjes uit de map http://www.112today.nl/cache/lofthumbs/ er in verhouding erg lang over doen om te laden. Zijn dit soms dynamisch gegenereerde plaatjes?

7. wihm Member
    Reactie geplaatst op: 11-02-2012 om 09:12

Volgens mij zit de bottle neck in de plaatjes van de carousel. Die zijn veel te groot, tussen de 140-200Kb.

Die zijn makkelijk te comprimeren zonder kwaliteitsverlies naar bijv. 50Kb.