1. Jens De Beule Member

Reseller automatiseren met WHMCS

Topic geplaatst op: 22-02-2015 om 23:50

Hallo,

Ik heb onlangs een WHMCS licentie aangekocht en ik wil dus alle transacties die mijn klanten in het klantenpaneel van mij (WHMCS) maken ook automatisch gbeuren bij Versio in mijn resellernaccount. Bijvoorbeeld: een domein bestellen, een hosting bestellen, een ssl certificaat bestellen... Er werd mij voor domeinen aangeraden om de versio WHCMS API te gebruiken en die is ondertussen geüpload en geactiveerd met mijn klantennummer en sha1 wachtwoord. Maar als mijn klant een domein besteld en succesvol betaald heeft krijg ik een mail van mijn WHCMS systeem dat herbis mislukt door contact failed. Ik ben er zeker van dat mijn inloggegevens juist zijn ingevuld.

Dan een tweede probleempje... Als ik ook dus het bestellen van een webhosting wil automatiseren heb ik gelezen dat je moet verbinding maken met je server, maar ik zit op een Shared Server dus hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik de server kan connecteren met mijn WHMCS?

Als laatste, is het mogelijk om via WHCMS ssl bestellingen te automatiseren?

Kan iemand mij miss helpen bij één of meerdere problemen?

Alvast bedankt.

2. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 23-02-2015 om 13:56

1) Zorg dat poort 43 en 4343 open is. Indien je shared hosting hebt op één van onze servers dan is dit open. Je zal dan toch nog een verkeerde instelling hebben zoals het klantnummer welke in gegeven moet worden zonder "#".

2) Indien je een reseller pakket hebt kan je de Directadmin koppeling gebruiken voor WHMCS welke hier standaard in zit. Voor de login gegevens vul je dan de details in van je reseller pakket zodat WHMCS toegang heeft tot directadmin voor het aanmaken van users.

3) Wanneer de SSL functie hier in komt is nog niet zeker. Wel is deze al beschikbaar via de PHP API.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jens De Beule Member
    Reactie geplaatst op: 23-02-2015 om 20:25

Al mijn gegevens van de Versio API in WHMCS zijn goed ingevuld als ik naar de registrar (Versio) wil sturen dan komt er een error: Order Accept Encountered Problems
    Registration failed, please contact support. Creating registrant contact failed: Versio API returned: (leeg)

4. Thomas Van Den Berge Member
    Reactie geplaatst op: 03-09-2015 om 23:57

Precies hetzelfde probleem met de domeinen registreren ervaar ik ook.. Is er inmiddels al een oplossing?

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-09-2015 om 11:55

We werken momenteel aan een grote update van onze WHMCS module. Dit zal binnen een tweetal werken klaar zijn.