1. RonB Member

Website of versio en mail via Office 365

Topic geplaatst op: 21-02-2015 om 18:10

Vandaag had ik het eindelijk voor elkaar. Ik had de DNS settings ingeschakeld en diverse records toegevoegd zodat ik gebruik kon maken van Exchange Online van Microsoft (Office 365). Tot mijn verbazing bleef mijn domein staan op de melding van een geparkeerd domein.

Online gezocht bij de helpdesk van Versio en daar wordt gesproken over het instellen van de nameservers. Dit heb ik gedaan, maar door het instellen heeft hij de DNS gegeven gereset en ben ik al mijn instellingen voor Exchange Online weer kwijt.

Wie kan me vertellen hoe de DNS ingesteld moet worden als je de combinatie wilt van een website gehost door versio en e-mail van Exchange Online. Een screenschot van de instellingen zou heel fijn zijn.

domein: brants.info

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-02-2015 om 21:34

Hallo, u kunt de nameservers instellen in het Versio klantenpaneel en nadien verderwerken via DNS management in DirectAdmin op het hosting pakket: http://www.versio.nl/9-hoe_zet_ik_dns_management_in_directadmin_aan

Nadien deze stappen volgen: http://www.versio.nl/73-externe_mailserver_instellen__mx_record_wijzigen

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RonB Member
    Reactie geplaatst op: 22-02-2015 om 13:00

Beste Fabien,

Met de links die je geplaatst hebt wordt aangegeven hoe ik office 365 in de DNS zou kunnen configureren. Dat heb ik inmiddels weer voor elkaar, maar wat vul ik bij de DNS in om mijn website te kunnen zien.

Ik heb een mail van versio met de namen van de nameserver en de ip adressen die erbij horen, maar ik kan in de DNS geen NS record aanmaken.

4. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-02-2015 om 13:53

Je dient hiervoor de volgende 2 records aan te passen en het IP van nameserver 1 op te geven bij het A record:

www.naam.nl
    naam.nl

Als dit is aangepast zal het met 4 tot 24 uur gaan werken.

5. Vincent Drees Member
    Reactie geplaatst op: 01-07-2015 om 16:11

Ik heb de instructies gevolgd en nu doet mijn email .com het extern bij office 365.
    Nu heb ik in mijn pakket ook een .nl email adres en een website .com die ook zo bij versio staat ingesteld.
    Als ik nu een email verstuur van .nl emailadres naar .com emailadres, dan stuur de mailserver deze eerst naar .com bij versio en eigenlijk wil ik deze direct verstuurd hebben naar office 365 emailserver.

Nu zie ik in de instructie wel een vinkje dat ik weg zou moeten vinken bij MX Records onder E-Mail Management maar in mijn directadmin heb ik in mijn menu niet MX Records. Is hiervoor een andere oplossing? Dus dat email niet eerst binnen versio wordt afgehandeld maar direct naar buiten wordt gezonden.

6. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-07-2015 om 16:36

U kunt hiervoor de volgende handleiding gebruiken: http://www.versio.nl/9-hoe_zet_ik_dns_management_in_directadmin_aan.html . U kunt daarna onder DNS management kiezen voor modify mx records en use local mailserver uitschakelen.