1. M. Denen Member

    DNS management

    Topic geplaatst op: 13-02-2015 om 16:11

    Hallo,

    Als ik een DNS wijziging doe via de website (klantenpaneel) moet ik de DNS dan ook wijzigen in DirectAdmin?
    Zoniet, wanneer worden deze geupdate? 1x per dag?

  2. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-02-2015 om 19:47

    De DNS instellingen in het klantenpaneel zijn leidend.

    Voorbeeld: Wanneer u voor het domein www.test.nl de website wilt laten verwijzen naar een andere webverser met IP-adres 123.123.123.1 dan kunt u dit bijvoorbeeld doen met DNS beheer.in het klantenpaneel. U wijzigt de volgende records.

    www A 159.253.0.110
    test.nl A 159.253.0.110

    In:

    www A 123.123.123.1
    test.nl A 123.123.123.1


    Wanneer u de mail wilt laten afleveren op uw webhosting pakket bij ons met IP 456.456.456.1 dan kunt u de volgende aanpassing doen.

    mail A 159.253.0.110
    pop A 159.253.0.110
    smtp A 159.253.0.110

    In:

    mail A 456.456.456.1
    pop A 456.456.456.1
    smtp A 456.456.456.1

    Wanneer er records zijn die niet verwijzen naar het IP-adres van uw Directadmin dan heeft het dus ook geen zin deze aan te passen via Directadmin omdat het verkeer daar niet aankomt en dus niet via Directadmin weer doorgestuurd kan worden naar andere locatie.

    De verschillen in de praktijk

    Bezoeker opent uw domein -> DNS beheer in klantenpaneel stuurt klant door naar externe locatie -> Externe locatie

    Bezoeker opent uw domein -> DNS beheer in klantenpaneel stuur de klant naar uw Directadmin IP van uw webhosting pakket -> Verkeer blijft op de server, of u kunt de records in Directadmin wijzigen naar een externe locatie zodat het verkeer alsnog ergens anders heen verwijst.

    Vond u dit antwoord nuttig?