1. Tonny Member

OSX mail

Topic geplaatst op: 04-02-2015 om 17:35

Ik krijg de email niet werkend op een Apple computer, kan ik ergens de instelling nalezen?

2. M. Member
    Reactie geplaatst op: 04-02-2015 om 21:01

Kijk hier even:
    http://www.versio.nl/31-wat_zijn_de_pop_imap_en_smtp_gegevens_van_mijn_email_account

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tonny Member
    Reactie geplaatst op: 04-02-2015 om 22:13

Dank je Leslie maar die pop, imap en smtp gegevens heb ik inderdaad allemaal al geprobeerd maar helaas.

4. M. Member
    Reactie geplaatst op: 04-02-2015 om 22:19

Krijg je een foutmelding?

5. Afdeling Member
    Reactie geplaatst op: 05-02-2015 om 02:41

Klopt Tonny, je geeft niet heel veel info.

Krijg je inderdaad een foutmelding zoals Leslie al vroeg?
    Betreft het de inkomende mail of de uitgaande die het niet doet?

Groet André

6. Nahuel Member
    Reactie geplaatst op: 07-02-2015 om 19:52

Mijn collega's hebben hetzelfde probleem. De wachtwoorden zijn opnieuw gereset en we hebben de verschillende voorgestelde poorten, 993, 465 en 143 (IMAP) geprobeerd. Er komt sinds vrijdag middag niets meer binnen op Mac Mail. Wel op webmail. Kan er iemand ons helpen?

7. M. Member
    Reactie geplaatst op: 07-02-2015 om 20:02

Krijgen jullie een foutmelding?

8. Remco Member
    Reactie geplaatst op: 08-02-2015 om 12:30

Op welke server zit jullie hosting?

Ik heb geconstateerd dat servers hoger dan vservers139 niet meer geaccepteerd worden door mail.axc.nl

Onbeveiligd rechtstreeks naar jullie smtp/pop/imap .domein.tld werkt wel

Meld een ticket aan, hoe meer tickets hoe hoger de prioriteit wordt om deze servers eindelijk eens betrouwbaar te maken.

9. Nahuel Member
    Reactie geplaatst op: 08-02-2015 om 13:03

Foutmelding die ik krijg: There may be a problem with the mail server or network. Verify the settings for account “Skipndie” or try again.

The server returned the error: The connection to the server “mail.axc.nl” on port 993 timed out.

10. Tonny Member
    Reactie geplaatst op: 08-02-2015 om 14:17

Excuus als ik niet genoeg info had gegeven. Ik heb alle varianten IMAP, POP in zowel mail.axc.nl als mail.domein.nl

Ik blijf 'Mail can't connect to account' krijgen en een prompt voor het wachtwoord wat niet herkend wordt.

11. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-02-2015 om 18:12

Hallo, het beste is even een ticket aan te maken via het klantenpanel -> Uw helpdesk tickets en het domein en de DirectAdmin username te vermelden ter controle.

12. Arjan Member
    Reactie geplaatst op: 10-02-2015 om 14:16

Hier hetzelfde probleem. Sinds eind vorige week is het niet meer mogelijk om mail.axc.nl te gebruiken. Voorheen werkte dit gewoon naar behoren. Helpdesk is al tijdje op de hoogte maar krijg helaas ook weinig relevante oplossingen geboden. Jammer. Ook hier Apple.

13. Arjan Member
    Reactie geplaatst op: 10-02-2015 om 15:46

Het werkt weer. Nu de vraag: waarom heeft het zo lang geduurd en wat was nu de oorzaak hiervan?

14. Arjan Member
    Reactie geplaatst op: 11-02-2015 om 11:18

Is het nog mogelijk om de oorzaak van de storing te vermelden? We hebben dagen met deze storing vandoen gehad.. zou toch vriendelijk zijn wanneer Versio even laat weten wat de oorzaak was. Of doet Versio daar niet aan?

15. Remco Member
    Reactie geplaatst op: 11-02-2015 om 13:31

N.a.v. mijn ticket zijn ze gistermiddag bezig geweest om het probleem te analyseren met een domein waar ik problemen mee had.
    In 1e instantie zijn ze niet van het aangeven van oplossingen, daar moet je echt om vragen.

Hieronder de oorzaak en oplossing:
    Voor sommige mail accounts werd er naar de verkeerde config files verwezen. Wij hebben dit voor getroffen domeinen aangepast en een patch uitgerold zodat dit niet meer kan gebeuren.

16. Arjan Member
    Reactie geplaatst op: 11-02-2015 om 17:20

Rambo, dank voor je uitleg. Ik heb er meerdere keren om gevraagd maar (nog) geen uitleg gekregen. Wel werd gezegd dat er 'geen problemen waren'. Dit werd vannochtend nog gezegd. Tja.. daar wordt ik dan wel een beetje kriegelig van.

Fouten maken is geen probleem. Maar communiceer er helder en duidelijk over, denk ik dan. Gelukkig is het nu allemaal weer ok. Heeft wel dik 4 dagen geduurd.