1. BVHosting Member

Versio API installatie

Topic geplaatst op: 02-02-2015 om 21:46

Wie o wie kan mij uitleggen hoe ik de API kan installeren? Uit de documentatie blijkt niet duidelijk wat voor een mappenstructuur dan wel subdomein o.i.d. aangemaakt dient te worden. Ik heb reeds het klantnr. en sha1 wachtwoord ingevoerd, en op de site het IP-adres toegang gegeven. Ik krijg alleen geen beeld. Een verwijzing naar een handleiding kan natuurlijk ook! Alvast heel erg bedankt

2. Ko De Vries Member
    Reactie geplaatst op: 07-04-2015 om 16:49

Goeie vraag ! Een antwoord zou toch leuk zijn !

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Marvin Smit Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2015 om 23:32

Dit vindt ik ook een goeie vraag! Kan nergens een duidelijke installatie vinden..

4. Rick Wolthuis Member
    Reactie geplaatst op: 20-04-2015 om 20:08

Ik neem aan dat je de PHP versie gebruikt?

Als je naar de api-doc (http://www.versio.nl/api-doc/) gaat, dan staat er boven aan het menu "PHP class". Klik daarop en download de Class. Vervolgens staat op die zelfde pagina hoe en waar je je klant ID + klant wachtwoord erin zet. Veder staat er ook hoe je sandbox modes aan of uit zet (aan = testomgeving, uit = live omgeving).

Nadat je alles ingevuld hebt, heb je nu een class die je kan gebruiken. Als je veder kijkt op die pagina, zie je links een enorm menu staan met allemaal commando's, verdeelt over kopjes. We kijken even naar Domeinnamen -> DNS Beheer -> DomainsDNSListRecords.

Op de pagina zie je bovenaan de titel, met daaronder in één regel uitgelegd wat het doet. In dit geval dus 'Toon lijst met dns records van domein.' wat me opzich vrij duidelijk lijkt toch?

Vervolgens zie je twee tabellen, één met 'Input' en de andere met 'Output'. Indien dit niet helder is, input is wat je naar Versio stuurt, output is wat je terug krijgt van hun. Er word gevraagd om een 'domain' en een 'tld' parameter te sturen als input. Als je het domein 'voorbeeld.nl' hebt, dan is je domain 'voorbeeld', en je tld 'nl'.

Als je naar beneden scrolt, zie je een voorbeeld. Stel je kopieërt dit letterlijk, plakt het in een PHP pagina, past de path naar de class_versio_api.php aan zodat deze wijst naar waar jij jouwn class hebt staan, en vervolgens nog de $command array aanpast met het domein wat je wilt opvragen, dan zou dit al resultaat moeten geven.

Indien je niet snapt hoe dat werkt, is waarschijnlijk je PHP kennis een beetje aan de lage kant. Indien dat het geval is, raad ik je sterk af om hiermee te beginnen, en de basis van PHP te leren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!