1. Stefano Member

Gekoppelde domeinnaam wijzigen...

Topic geplaatst op: 30-01-2015 om 14:47

Beste mensen,

Op het moment heb ik de domeinnaam www.bnb-promotions.com gekoppeld aan mijn Wordpress hostingpakket van Versio. De domeinnaam www.bedandbreakfast-promotions.com heb ik als forward ingesteld. MAAR ik wil dit nu omdraaien: dus www.bedandbreakfast-promotions.com als leading en www.bnb-promotions.com als forward / pointer. Hoe kan ik dit in DirectAdmin instellen zonder de koppeling met het Wordpress CMS te beschadigen of kwijt te raken? Graag uw wijsheid :)

Alvast dank!

Stefano

2. Stefano Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2015 om 00:46

Wanneer u uw Wordpress hebt geinstalleerd dan zou u dit als volgt kunnen doen.

1. Haal de pointer (bedandbreakfast-promotions.com) weg onder Domain pointers.
    2. Voeg het domein bedandbreakfast-promotions.com toe onder Domain administration / Domain setup.
    3. Klik uw Wordpress installatie aan (BnB Promotions) onder Webapplications onderaan de hoofdpagina binnen uw directadmin.
    4. Klik op de Clone/Kopieer optie binnen uw applicatie (http://snag.gy/1e9i7.jpg)
    5. Selecteer bij 'Bestemming' het nieuwe domein en zorg er voor dat het 'Pad (Optioneel)' leeg is zodat de installatie wordt gekopieerd naar het nieuwe domein.

Nadat de clone is voltooid ziet u 2 installaties staan bij Installatron. De oude kunt u op dat moment verwijderen.

6. Als alles is voltooid dan kunt u onder Domain administration / Domain setup het oude hoofddomein verwijderen en vervolgens als pointer onder het andere domein toevoegen.

Vond u dit antwoord nuttig?