1. Bernard Wortelboer Member

Schrijfrechten

Topic geplaatst op: 29-01-2015 om 12:53

Ik heb een genealogie website geïnstalleerd welke m.b.v. php bestanden ook kan worden beheerd (TNGv10.1).
    Via een admin module op de site kan ik php bestanden door deze module laten aanpassen. Dit lukt echter alleen als ik alle php bestanden de rechten 666 geef. Als ik ze op 664 zet krijg ik een foutmelding. Maar 666 lijkt mij niet veilig .

ps. ik heb ook geprobeerd m.b.v. dit forum php5.4 aan te zetten (geen idee of dat verschil maakt) maar dan krijg ik een foutmelding, ik kan dan de hele site niet meer zien.
    Wat doe ik fout of kan ik gewoon alles op 666 zetten?

2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-01-2015 om 16:39

Met PHP 5.4 zou het wel moeten lukken, echter moeten dan wel alle rechten op alle bestanden en mappen correct staan, anders krijgt u namelijk "Internal server error".

U dient daarvoor het volgende aan het .htaccess bestand toe te voegen die u vindt in de public_html map van de Filemanager:

<FilesMatch ".php$">
    AddHandler x-httpd-php54 .php
    </FilesMatch>

De rechten van de mappen met php 5.4 in de public_html op 755 te staan, en alle bestanden op 644. LET OP dit geld ook op alle onderliggende mappen in de public_html

U kunt de rechten van mappen en/of bestanden in alle mappen in 1 keer goed zetten met bijvoorbeeld Filezilla. Rechtermuisknop op de public_html map en dan kiezen voor bestandsrechten. Hier kunt u deze instellen op 755 en dit toepassen op alle mappen en onderliggende mappen. Voor de bestanden zet u deze op 644 en past u deze toe op alle bestanden en op bestanden in onderliggende mappen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bernard Wortelboer Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2015 om 16:21

Hartelijk dank.
    In eerste instantie lukte dit niet. Ik had m.b.v. Filezilla aangegeven om alle bestanden op 644 en alle mappen op 755 te zetten. Na afloop bleken alle bestanden op 644 te staan. Toch werkte de site niet goed.
    Vervolgens zag ik een aantal bestanden waarvan ik niet de eigenaar was. Die heb ik naar mijn computer gekopieerd, vervolgens verwijderd op de sever en daarna weer terug gekopieerd en wederom de rechten ingesteld op 644. Toen lukte het wel.
    Een beperkt aantal config bestanden heb ik op 664 moeten zetten en een aantal media mappen op 775 opdat de site goed werkt onder php5.4 en met de juiste rechten. Hartelijk dank voor uw reactie, dat heeft mij goed geholpen.

4. Bernard Wortelboer Member
    Reactie geplaatst op: 02-02-2015 om 13:17

Wat niet duidelijk is waarom dit bij php5.3 niet werkte, dat zou ik toch wel graag willen weten !