1. BasicLogic Member

Domeinnaamhouder wijzigen

Topic geplaatst op: 19-01-2015 om 19:40

Ik vroeg mij af of een domeinnaam geregistreerd op mijn account, met de domeinnaamhouder gegevens van mijn buurman, nu eigendom van mij is, of van mijn buurman?

Dit aangezien ik via mijn account met 1 druk op de knop de domeinnaamhouder kan wijzigen.

Ik zoek eigenlijk een manier zodat ik een domeinnaam op de naam van mijn buurman kan zetten, dat zelf kan betalen en zelf kan koppelen aan 1 van mijn webhosting pakketten. En dat de domeinnaam eigendom blijft van mijn buurman totdat hijzelf toestemming geeft om dit te veranderen.

Buurman is natuurlijk hypothetisch.

2. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-01-2015 om 00:01

De persoon wie als houder is aangegeven op de domein is wettelijk gezien de houder en dus eigenaar van de domein. Een ander kan hier dan ook geen aanspraak op maken zonder dit te kunnen bewijzen dat hij/zij dit is.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. BasicLogic Member
    Reactie geplaatst op: 20-01-2015 om 06:29

Dat begrijp ik. maarrrrrrr....

Ik bestel op mijn account voor mijn buurman: domeinvanbuurman.nl en als domeinnaamhouder buurman.

Nu is buurman de houder en wettelijk gezien de eigenaar.

ik ga naar klantpaneel --> domeinnamen --> domeinvanbuurman.nl --> vergrootglas --> houder wijzigen --> mijn gegevens.

Nu ben ik wettelijk gezien de eigenaar van domeinvanbuurman.nl zonder dat mijn buurman dit weet...

Als het verhaaltje nog klopt dan kan mijn buurman eigenaar zijn wat ie wilt maar als ik er zin in heb kan ik dus z'n domeinnaam kapen en veel geld voor vragen. Niet dat ik dit wil, ik wil zoiets juist voorkomen.

Suggesties?

4. Peter van Kleef Member
    Reactie geplaatst op: 25-01-2015 om 10:46

Goede vraag. Ben ik ook wel benieuwd naar

5. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 25-01-2015 om 21:39

Kijk,

Jij als "reseller" kan dit doen via het klanten paneel voor de domeinen die JIJ besteld hebt.
    De domeinen moeten dus fysiek in jouw account staan.
    Als buurman een eigen account heeft, kan jij niks doen alleen buurman.

Net zoals Versio van ALLE domeinen de houder gegevens kan veranderen.
    In dit geval heb je dus een soort van nettiquette waar je je aan dient te houden.

Als iemand een domein bij jou koopt, komt ie op zijn naam te staan. En dien je daar van af te blijven.

Wat ik doe is het volgende :
    Ik bestel domein voor klant, zet hem op MIJN naam.
    Als de factuur/rekening is voldaan pas ik de houder aan naar de juiste persoon.

Wat denk je wat er zou gebeuren als versio bv inneens alles op eigen naam gaat zetten......
    En dat komt uit... Dan kan versio dat een heleboel geld gaan kosten OF dat bv SIDN in gaat grijpen.
    En dat kost een heleboel klanten.. Moet je niet willen.

Als iemand betaald voor een domein, is ie van de persoon die betaald.