1. Musa Cigil Member

Domeinnaam nog steeds vrij?

Topic geplaatst op: 10-01-2015 om 01:54

Hallo,

Vanmiddag heb ik een domeinnaam besteld. Nu staat die nog helemaal niet bij "Uw domeinnamen". Dus ik werd een beetje bezorgd.

Ik heb toen ook gekeken of het domein naam nog "vrij" is via de WHOIS.nl website, en tot mijn verbazing is die nog steeds vrij. Ik begin een beetje bezorgd te worden over dat iemand anders deze domeinnaam inpikt omdat de betalingsproces van deze persoon misschien wat sneller gaat?

Ik heb met de bankoverschrijving optie betaald, en het is ook afgeschreven? Ik weet dat er staat dat het 3 tot 5 dagen kan duren maar..

Het is en blijft het internet. Er kan altijd nog iets misgaan :).

2. BasvD Member
    Reactie geplaatst op: 10-01-2015 om 02:57

Musa,

Als je voor betalen via een overschrijving kiest, dan zal je domeinnaam pas worden geregistreerd zodra de betaling binnen is volgens mij. Het is nu weekend dus het kan zijn dat de betaling pas maandag of dinsdag verwerkt zal worden. Een betere keuze is daarom voor de volgende keer "Bestelling nu verwerken, later pas betalen". Dan wordt je domeinnaam meteen geregistreed en heb je daarna 30 dagen de tijd om het geld over te schrijven.

En ja, als iemand die naam vandaag registreerd en betaald met bijvoorbeeld iDeal, dan is diegene sneller en heeft hij/zij de domeinnaam.

Misschien even een ticket aanmaken?! ;-)

Succes!

Met vriendelijke groet,
    Bas

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Musa Cigil Member
    Reactie geplaatst op: 10-01-2015 om 10:45

Bas,

Gelukkig heb ik met ING betaald, want dan gaat het denk ik toch wel ietsje sneller? Ook heb ik al live gechat met een medewerker maar ik wist niet dat iemand anders deze domeinnaam opnieuw kan kopen.

Maar als iemand dit doet, gaat mijn geld dan de lucht in?

Met vriendelijke groeten,

Musa.

4. BasvD Member
    Reactie geplaatst op: 10-01-2015 om 11:14

Musa,

Ik weet niet hoe het precies allemaal gaat, maar dit is hoe ik verwacht dat het in z'n werk gaat.

Versio verwerkt één keer per dag haar bankbetalingen. Aangezien banken soms een werkdag nodig hebben om geld over te schrijven had ik het over een uiterlijke datum van maandag of dinsdag. Uiteraard kan het ook zo zijn dat je vanmiddag al bericht krijgt dat het geld is ontvangen.

Mocht iemand je voor zijn en de domeinnaam niet meer beschikbaar zijn zodra Versio het geld binnen heeft, dan zul je dit vast terug gestort krijgen of worden toegevoegd aan je online portemonnee. Je geld is nooit "weg" bij Versio.

Met vriendelijke groet,
    Bas