1. M C SmitsMoreno Member

Domeinnaam koppelen aan NAS

Topic geplaatst op: 01-01-2015 om 16:50

Ik heb een nieuwe domeinnaam geregistreerd.
    deze wilde ik gebruiken om o.a. mijn NAS en domotica controller thuis aan te kunnen sturen,
    Dus bijv met www.nieuwedomeinnaam.nl en www.nieuwedomeinnaam.nl:8084
    Nu probeer ik dit in te stellen via klantenpanel - uw domeinnamen - DNS instellingen.
    Daar heb ik bij een aantal zaken zoals www.nieuwedomeinnaam.nl bij A mijn huidige ip adres ingevuld van mijn router thuis. Deze heb ik opgezocht op www.watismijnip.nl.

Echter ik krijg "server niet gevonden" als ik het uitprobeer, moet ik gewoonn langer wachten ?

En, als mij ip adres veranderd (is een dynamisch ip adres), verandert het dan netjes mee voor www.nieuwedomeinnaam.nl ?

2. M C SmitsMoreno Member
    Reactie geplaatst op: 01-01-2015 om 17:06

Toevoeging:
    verwijzingen zoals www.nieuwedomeinnaam.nl:8084 en dergelijke werken nu gewoon,
    dat was een kwestie dus van eventjes geduld.

Mijn tweede vraag blijft echter:
    als mijn thuis ip adres veranderd (is een dynamisch ip adres), verandert het dan netjes mee voor www.nieuwedomeinnaam.nl ?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Patrick Lemeer Member
    Reactie geplaatst op: 01-01-2015 om 19:12

Nee, als je ip thuis veranderd, veranderd het niet automatisch mee.
    Dan zou je eens bij dyndns o.i.d. moeten kijken.

4. Matthias Streulens Member
    Reactie geplaatst op: 02-01-2015 om 17:36

Ik heb mijn domeinnaam gekoppeld aan mijn thuis ip.

thuis.domein.xx is een alias naar dns van no-ip.com

Op mijn nas draait dan een ddclient die om de 5 minuten een check uitvoert en mijn nieuw dynamisch ip doorzet naar no-ip.com

Daarnaast moet je op je router bij je thuis poorten open zetten van buiten naar binnen.

5. Maarten01 Member
    Reactie geplaatst op: 02-01-2015 om 20:05

Met enige kennis van php kun je zelf ook scriptje in elkaar klussen om het dynamische ip adres te controleren en automatisch in Versio Direct Admin te laten aanpassen.

Hieronder een tweetal links om je op weg te helpen:
    https://www.linux-answered.com/2012/05/08/direct-admin-dynamic-ip-dns-update-dynamic-domain-name-system/
    http://www.sitedeals.nl/programmeren/227707-curl-probleem.html

Dit draait al geruime tijd naar alle tevredenheid op mijn NAS.