1. VincentdeVreede Member

Prestashop installatie

Topic geplaatst op: 30-12-2014 om 15:04

Hallo,

Ik had een vraagje, ik probeer een Prestashop te installeren op mijn hosting. Alleen bij de installatie blijft die problemen geven.

Ik krijg de rechten van de volgende mappen niet goed, er waren meer mappen maar deze heb ik gechmod met 777 en toen was dit goed (jaa niet heel veilig maar dacht dat het nodig was). Maar dit is dus niet de oplossing.

Hij geeft aan:
    Recursieve write permissies voor Apache gebruiker op ~/cache/
    Recursieve write permissies voor Apache gebruiker op ~/img/
    Recursieve write permissies voor Apache gebruiker op ~/mails/
    Recursieve write permissies voor Apache gebruiker op ~/modules/
    Recursieve write permissies voor Apache gebruiker op ~/translations/

Maar via FTP kan ik niet de gebruiker op Apache zetten.?

Iemand ervaring met installatie van Prestashop bij Versio?

Groeten!

2. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-12-2014 om 17:20

CHMOD naar 777 is niet veilig. U kunt beter PHP 5.4 instellen waarna de mappen gewoon op 755 kunnen staan en bestanden op 644.

U kunt proberen uw website in PHP 5.4 modus te draaien wat voor rechten problemen oplost.
    U dient daarvoor het volgende aan het .htaccess bestand toe te voegen die u vindt in de public_html map van de Filemanager:

<FilesMatch ".php$">
    AddHandler x-httpd-php54 .php
    </FilesMatch>

De rechten van de mappen met php 5.4 in de public_html op 755 te staan, en alle bestanden op 644. LET OP dit geld ook op alle onderliggende mappen in de public_html.

U kunt de rechten van mappen en/of bestanden in alle mappen in 1 keer goed zetten met bijvoorbeeld Filezilla. Rechtermuisknop op de public_html map en dan kiezen voor bestandsrechten. Hier kunt u deze instellen op 755 en dit toepassen op alle mappen en onderliggende mappen. Voor de bestanden zet u deze op 644 en past u deze toe op alle bestanden en op bestanden in onderliggende mappen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. VincentdeVreede Member
    Reactie geplaatst op: 30-12-2014 om 19:22

Helaas lost dit ook niet het probleem op, in eerste instantie lijkt het te werken maar krijg tussendoor constant 500 serverfoutmeldingen.

4. Dries Brouwers Member
    Reactie geplaatst op: 31-12-2014 om 12:42

Ik ondervind (helaas) ook veel problemen met prestashop op mijn Versio-hosting. Constant foutmeldingen die veelal te maken hebben met rechten. Ik kan niet anders dan de hele boel op 777 zetten als ik zaken wil wijzigen, anders geraak ik er gewoon niet.