1. schwarzmuller Member

Redirecting naar dyndns

Topic geplaatst op: 30-01-2012 om 11:22

Iemand die mij kan zeggen hoe ik mijn betalende domein kan doorverwijzen naar mijn dyndns domein?
    Ik weet dat ik de nameservers moet aanpassen naar die van dyndns, maar er moet ook een cname gemaakt worden enz.
    Kan iemand een exacte opsomming en voorbeeld geven?

Ik weet dat ik ook een redirect kan toevoegen, maar dan komt na het invullen van bv mijndomein.nl in de adresbalk, mijndomein.dyndnds.org. Dit wil ik dus niet.

2. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2012 om 12:29

Via je klanten panel, DNS beheer, kun je de alle daar genoemde IP-adressen wijzigen naar die van dyndns. Via DNS beheer kun je ook een CNAME record aanmaken, bijvoorbeeld:

Naam: test.dyndns.org type: CNAME Value: www.dyndns.com

Er van uitgaande dat www.dyndns.com weer als A-record naar een IP-adres verwijst.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. schwarzmuller Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2012 om 12:45

Mijn ip is dynamisch, dan is het toch vrij zinloos om eerst een cname aan te maken om daarna een A-record te maken van mijndomein.nl naar mijn ip? Morgen is dit ipadres weer anders.

4. Quadrivium Member
    Reactie geplaatst op: 29-08-2013 om 15:00

Nee hoor, dat is niet zinloos. Je dyndns domein is een A record die naar het juiste IP wijst (en vaak geüpdatet kan worden), dus een CNAME op je eigen domein kan dan langdurig naar precies dezelfde A record wijzen, die op zijn beurt vaak aangepast kan worden.