1. Rolf Babijn Member

Domeinverwijzing naar dedicated server

Topic geplaatst op: 30-01-2012 om 09:51

Hallo iedereen,

Onlangs heb ik een dedicated server aangeschaft bij Versio samen met een paar domeinnamen. Nu is mijn vraag alleen hoe ik de verwijzing kan maken in de admin van Versio naar mijn dedicated server. DirectAdmin en server werken, dus daar ligt het probleem niet.

Poging 1: Set nameservers naar die van de DS.
    Resultaat: Na 72 uur kan ik nog steeds niet pingen naar de domeinnaam of bereiken via de url.

Poging 2: Zet DNS beheer aan en verander elk IP adres naar die van de DS.
    Resultaat: Na 72 uur kan ik nog steeds niet pingen naar de domeinnaam of bereiken via de url.

Poging 3: Set nameservers naar die van de DS met de optionele IP adresvelden ingevuld.
    Resultaat: (nog bezig)

Poging 4: Bij ander hostbedrijf nameservers en DNS adressen aangepast.
    Resultaat: Werkt binnen 5 minuten!

Ik begin er een beetje moedeloos van te worden. Wat doe ik verkeerd?

2. Rolf Babijn Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2012 om 11:55

Poging 2 werkt ondertussen wel, maar dit is niet de manier waarop het hoort te werken volgens een medewerker via de chat. Het wordt op dit moment uitgezocht waar het precies verkeerd is gegaan.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-01-2012 om 17:29

Hoi Rolf,

Welke nameservers zijn er ingesteld voor je server? De standaard nameservers die werken correct zover ik kan zien. Heb je misschien andere NS aangemaakt?

Voor wat voor domeinnaam probeer je de nameservers in te stellen?

4. Rolf Babijn Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2012 om 17:59

Via de mail goed en snel opgelost. Nog steeds geen idee wat er mis was gegaan, maar alles werkt nu.