1. Gert De Clercq Member

Mysterieus verloopdatumbericht

Topic geplaatst op: 20-12-2014 om 11:18

Enkele dagen geleden kreeg ik een mail van Versio dat mijn domeinnaam automatisch verlengd werd, wat volkomen normaal is. Twee dagen later krijg ik van AXC.nl (mij onbekend) dat mijn domeinnaam haar verloopdatum bij bereikt en dat de verlenging volgens hun voorwaarden zal uitgevoerd worden. Voor meer info verwijzen ze naar hun website (ze geven geen URL). De website blijkt te bestaan maar geeft een volledig witte pagina. Ik ben hier niet gerust in. Wat moet ik doen?

2. Gert De Clercq Member
    Reactie geplaatst op: 20-12-2014 om 11:19

Het gaat trouwens om dezelfde domeinnaam als die bij Versio.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 20-12-2014 om 14:08

Ik heb precies het zelfde ervaren en bij mij zijn de domeinnamen daadwerkelijk verkopen.
    Echter Versio wil de domeinnamen nog altijd niet uit quarantaine halen.
    En vragen hier 20 euro voor, en dat terwijl het een fout in hun systeem is.

Om welke domeinnaam gaat het ?
    Voor .nl domeinnamen kun je via sidn.nl zien of deze in quarantaine staat of niet.

Mvg Marcel Dekkers

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-12-2014 om 20:18

@Gert De Clercq Het beste is even een ticket aan te maken via het klantenpaneel en het bericht dat u heeft gekregen naar ons toesturen, we kijken dit dan voor u na. Het zal gaan om een bericht van onze registrar in dit geval.

5. Sonrisa Jewels Jewels Member
    Reactie geplaatst op: 29-12-2016 om 10:36

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb een mail ontvangen dat mijn domeinnaam bijna vervalt. Al mijn gegevens in de mail kloppen dus het moet wel vanuit jullie verstuurd zijn. Ik heb het nagekeken en het staat op automatisch verlengen. Dien ik hiervoor nog een andere actie uit te voeren?

groetjes Sonrisa

6. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-12-2016 om 10:58

Indien u gebruik maakt van automatische verlening dan verlengd Versio voor u de domeinnaam een aantal dagen voordat deze verloopt. In dat geval hoeft u geen actie te ondernemen, zie hiervoor ook:
    https://www.versio.nl/artikelen/28-hoe-werken-verlengingen-van-abonnementen