1. Isabel Slachmuylders Member

Mailbox vol waarschuwing

Topic geplaatst op: 19-12-2014 om 15:34

Hey,
    Is er een optie in Directadmin dat mijn e-mail gebruikers een waarschuwing krijgen wanneer hun mailbox voor bv 80% vol is? Ik weet dat het kan (als je shell access hebt) maar ik zou dit in mijn silveraccount willen toepassen. Het is een beetje vervelend dat mijn gebruikers nu gewoon geen mail meer ontvangen zonder boodschap wanneer de mailbox te veel plaats in neemt.

2. Monique Donnars-Toonen Member
    Reactie geplaatst op: 26-12-2014 om 11:11

Inloggen via je webmail en daar je mailbox(en) leegmaken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 26-12-2014 om 13:16

Dat is niet waar hij naar vraagt. Normaal gesproken krijg je e-mail voor dat het vol is en bij directadmin krijg je zowel als je klant een bericht en natuurlijk ook emal als zijn e-mail gebruikt wordt bij zijn da account.

4. VibePro Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2015 om 13:24

Ik heb hier ook behoefte aan. Zeer irritant dat klanten een volle mailbox hebben zonder dat ze daar een melding van krijgen! Ik weet dat het mogelijk is met root access op de server.

5. Thomas Papa Member
    Reactie geplaatst op: 13-09-2015 om 19:28

BUMP! Is hier een mogelijkheid voor?

plus nog wat vragen:

1. Wat gebeurd er met de e-mails die zijn gericht aan het (volle) e-mail adres? Worden die ergens bewaard?
    2. Het viel me op dat je nog steeds een mail kan sturen naar het adres met de volle mailbox, en geen waarschuwing krijgt dat de geadresseerde z'n mailbox vol zit. Is dit ook aan te passen?

6. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-09-2015 om 13:49

1. Wat gebeurd er met de e-mails die zijn gericht aan het (volle) e-mail adres? Worden die ergens bewaard?
    Nee, deze berichten worden dan geweigerd door de server. De afzender krijgt daar een foutmelding over.

2. Het viel me op dat je nog steeds een mail kan sturen naar het adres met de volle mailbox, en geen waarschuwing krijgt dat de geadresseerde z'n mailbox vol zit. Is dit ook aan te passen?

Daar moet wel een foutmelding over worden verstuurd met de melding dat de mailbox volstaat.

7. Ryaendra Vlijtig Member
    Reactie geplaatst op: 08-10-2015 om 14:28

Dit is wat de topicstarter graag wilt zien volgens mij:

http://help.directadmin.com/item.php?id=157

8. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-10-2015 om 16:08

We hebben dit zojuist getest op een aantal servers en hebben besloten dit door te voeren naar elke server. Met +- 30 min moet dit overal actief zijn, zodra de mailbox 80% of meer hit wordt er een mail verzonden met een waarschuwing dat er meer dan 80% gebruikt is van de toegewezen diskspace.

Wesley