1. Stefano Oosthof Member

Versio domein koppelen aan WP hosting

Topic geplaatst op: 01-12-2014 om 21:37

Hallo daar....

Ik heb bij Versio zowel een domein geregistreerd als een WP hosting pakket. Nu heb ik achter de schermen mijn WP website klaar staan om live te gaan en zou ik deze nu erg graag koppelen aan mijn domein naam. De vorige keer ging dat ism Versio flink verkeerd, en dat zou ik dit keer graag voorkomen. Kan iemand mij op weg helpen met een soort van simpel stappen plan, waarbij A (domeinnaam) aan B (WP CMS) wordt gekoppeld en het een en ander live staat? De moeite zou heeeeeeeeel erg worden gewaardeerd.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Stefano

2. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-12-2014 om 11:10

U dient hiervoor het domein te koppelen aan uw hosting pakket:
    http://www.versio.nl/40-hoe_koppel_ik_een_domeinaam_aan_een_webhosting_of_reseller_hosting_account

Indien u de site via installatron hebt geinstalleerd dan heeft installatron een 'Clone' functie. Wanneer u via de hoofdpagina van directadmin uw domein hebt aangeklikt dan ziet u onderaan de installatron installaties. Klik deze installatie aan. Naast de backup knop vindt u een knop en die heet 'Clone'. Hiermee kunt u de installatie op dat domein kopieren naar het andere domein. Installatron stelt vervolgens alles voor u in.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Stefano Oosthof Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2014 om 16:58

Beste Gerald,

Ik heb het clonen inmiddels in gang gezet... kan het zijn dat dit een tijdje duurt???

Dank voor de feedback tot zover, in ieder geval.

Groeten,

Stefano

4. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-12-2014 om 21:10

Ja dat kan inderdaad eventjes duren. Wanneer deze na een uur nog niets is afgerond dan is het verstandig hiervoor even een ticket aan te maken en uw Directadmin gebruikersnaam even mee te sturen en aan te geven om welk domein naar welk domein het gaat. Wij zullen het dan even voor u nakijken.

5. Stefano Oosthof Member
    Reactie geplaatst op: 04-12-2014 om 16:13

Hi Gerald,

Hij blijft helaas toch nog hangen... Ik zal er dus een 'ticket' van maken. Hopelijk komt het daarmee goed.

Vriendelijke groet,

Stefano

6. Stefano Oosthof Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2014 om 20:25

Beste Gerald,

Het is gelukt! Dank voor alle hulp :)

Groeten,

Stefano