1. Emil Groeneveld Member

Domein koppelen aan package

Topic geplaatst op: 21-11-2014 om 13:47

Hallo, deze vraag is al eens eerder gesteld maar ik zag nog geen oplossing:

Ik heb een resellerpakket en een domeinnaam, beide zijn zichtbaar en actief in klantenpanel.
    Binnen reselleraccount (DA) heb ik een nieuwe user met package aangemaakt (300 mb space).

Doel is om de domeinnaam te koppelen aan user package, maar als ik dat via klantenpanel doe (hij ziet wel reseller én user) dan blijft domein toch steeds gekoppeld aan de hosting van het hoofdpakket.

Als ik binnen user package het domein wil aanmaken (weet niet of dat ook de bedoeling is), dan zegt ie dat het al bestaat op de server.

Wie weet raad?

2. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 21-11-2014 om 13:54

Dit komt omdat je de domein eerst moet verwijderen onder de resller op user level. Deze zal hier nu staan en kan daardoor niet aangemaakt worden op een nieuwe user. Heb je daar al naar gekeken?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Emil Groeneveld Member
    Reactie geplaatst op: 21-11-2014 om 14:03

Inderdaad, bedankt! Heb het domein in DA verwijderd op user level en opnieuw aan de aangemaakte package gekoppeld, nu geen waarschuwing en na een paar minuten was de koppeling correct.

4. Stichting Kerkrade, Gisteren En Vandaag Member
    Reactie geplaatst op: 29-12-2014 om 18:13

Ik heb dit ook eens geprobeerd met een domeinnaam die verder niet meer gebruikt werd. Ik kreeg al foutmeldingen bij het verwijderen omdat er in het account onder die domeinnaam bestanden stonden die in gebruik waren.

Het opnieuw aanmaken van de naam bij een andere user lukte wel (alleen pakt de browser het nog niet op, maar dat zal wel een kwestie van tijd zijn.

Maar mijn vraag blijft: hoe doen we dit bij sites die in gebruik zijn? Is er een backup / move / restore mogelijkheid?

ruud