1. HStruik Member

Wordpress verhuizen

Topic geplaatst op: 15-11-2014 om 08:29

Geachte lezer(s),

Ik probeer een bestaande Wordpress-site te verhuizen van een andere hosting-provider naar Versio. Voor ik aan die klus begon heb ik diverse bronnen op het internet en in de helpdesk van Versio geraadpleegd. Alles lijkt goed te gaan met de verhuizing, tótdat ik de database importeer. Probeer ik daarna de website te bereiken of in te loggen dan staat er alleen een pagina met oneindig veel uitingen van deze warning: Warning: is_dir() [function.is-dir]: open_basedir restriction in effect. File(/) is not within the allowed path(s): (/home/hennykq145/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/:/usr/local/php53/lib/php/:/usr/local/php54/lib/php/) in /home/hennykq145/domains/hennykq145.145.axc.nl/public_html/cms/wp-includes/functions.php on line 1425

Ik heb gekeken wat er op lijn 1425 staat in functions.php. Daar staat: while ( '.' != $target_parent && ! is_dir( $target_parent ) ) { Omdat ik parents (en children) in verband breng met thema's heb ik gemeend het op te kunnen lossen door het thema dat ik had geïnstalleerd te verwijderen maar ook dat brengt helaas geen soelaas.

Later las ik ergens in een ander topic dat het probleem zit in het inschakelen van open_basedir restriction door Versio(?). Ik vind echter nergens terug hoe ik dat op kan lossen en ook staat daar niets over in het onderwerp over het verhuizen van een website: http://www.versio.nl/37-hoe_verhuis_ik_een_website Uit pure noodzaak heb ik nu een nieuwe schone Wordpress installatie op het domein geplaatst met 1 pagina dat de website in onderhoud is maar ik zou toch wel heel erg graag mijn oude site terug willen.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

Met vriendelijke groet,

Henny Struik

2. Olaf Schulte Member
    Reactie geplaatst op: 19-11-2014 om 09:02

Beste Henny,

Ik heb de plugin Duplicator gebruikt om zonder problemen een 6-tal sites te verhuizen. Misschien een tip?

Groet, Olaf

Vond u dit antwoord nuttig?

3. HStruik Member
    Reactie geplaatst op: 19-11-2014 om 10:01

Beste Olaf,

Dank voor je suggestie maar voor het gebruiken van die plugin is het nu helaas te laat omdat de website al niet meer bereikbaar is bij mijn vorige host. Voor de toekomstige verhuizing van andere websites zou ik het wel kunnen gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Henny Struik

4. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-11-2014 om 11:25

Dit probleem is waarschijnlijk op te lossen door PHP 5.4 op uw hosting te activeren.

U kunt proberen uw website in PHP 5.4 modus te draaien wat voor rechten problemen oplost.
    U dient daarvoor het volgende aan het .htaccess bestand toe te voegen die u vindt in de public_html map van de Filemanager:

<FilesMatch ".php$">
    AddHandler x-httpd-php54 .php
    </FilesMatch>

De rechten van de mappen met php 5.4 in de public_html op 755 te staan, en alle bestanden op 644. LET OP dit geld ook op alle onderliggende mappen in de public_html