1. artstaal Member

To change this page, upload your website

Topic geplaatst op: 28-01-2012 om 12:52

Ik heb via Installatron Joomla 1.7.23 geïnstalleerd. Als ik nu op mijn webadres kom, krijg ik deze mededeling. Natuurlijk wil ik nu met website gaan onderhouden, maar moet ik dan eerst de hele geïnstalleerde map kopiëren naar een andere plek? Vast niet, maar wat betekent deze mededeling? Kan ik via FTP aan de gang? Graag even hulp bij de start van de opbouw van mijn nieuwe website.

2. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2012 om 13:05

Ik vermoed dat in de public_html map nog een bestand staat genaamd index.html Verwijder deze en dan is deze probleem denk ik opgelost.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. artstaal Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2012 om 13:13

Satioz, dank voor je snelle support. Maar er moet toch een index.html staan om als startpagina te openen? Of moet ik zelf een index pagina maken? graag even je hulp bij de start van mijn website.

4. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2012 om 13:17

Joomla maakt gebruik van index.php om de startpagina te openen. Als het goed is zie je in de map waar jij joomla hebt geinstalleerd (Public_Html dus) ook een bestand index.php staan. Laat die staan en verwijder index.html Wil je echt zeker zijn van de zaak ga dan eens naar http://www.jouwlink.nl/index.php en kijk of je daar de joomla installatie ziet staan.

5. artstaal Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2012 om 13:34

Super, jouw support. Ik heb je advies opgevolgd. Ik krijg nu de volgende tekst: Er deed zich een fout voor.
    De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden.
    Dit klopt? Ik moet in joomla nu de startpagina gaan ontwikkelen?

6. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2012 om 13:34

Als eht goed is moet er nog een index.php bestand staan in die map. OF heb je die ook verwijderd?

7. artstaal Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2012 om 13:35

Satioz, nog een vraagje. Heb je voor mij een weblink waar ik naar toe kan gaan, waarin staat hoe ik nu verder met de opbouw moet beginnen van de website, gebouwd in Joomla 1.7.23 Ik heb express nog niet de nieuwste versie genomen. Die kan ik later waarschijnlijk makkelijk upgraden.

8. artstaal Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2012 om 13:37

Index.php heb ik mooi laten staan. Ik gooi nooit zo maar iets weg. Wacht eerst op professionele adviezen (zoals die van jou).

9. artstaal Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2012 om 13:41

Satioz, ik kom nu keurig op mijn startpagina, na index.html verwijderd te hebben. Super!!

10. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2012 om 17:13

Om meer te weten te komen over hoe je joomla nu verder kunt gebruiken zou je kunnen kijken op http://help.joomlacommunity.eu/algemeen/31-over-joomla/2106-voor-beginnende-joomlers.html overigens kun je daar ook nog altijd je vragen kwijt.