1. harry Member

Site bekijken voor verhuizing domeinnaam

Topic geplaatst op: 29-10-2014 om 21:18

Hoi,

Ik heb een resellerpakker en een packaage aangemaakt voor de eerste site die ga verhuizen. De domeinnaam is nog niet verhuisd maar wle beginnen met het installeren van Wordpress en migreren van de content.

Ik heb in mijn domeinsetup alleen de teverhuizensitenaam.nl staan.

Hoe kan ik via mijn browser deze benaderen. Heb al even rondgezocht en daar zag ik iets over een pseudodomein, maar hoe kan ik die daarin krijgen?

Dank
    Harry

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 30-10-2014 om 18:22

Gebruik als domeinnaam een subdomein van het domein wat je gebruikt voor je reseller

onder klanten account -> domain admin -> change name (ofziets)
    en varander dat in bv : test.JOUWRESELLERDOMEIN.NL

Vond u dit antwoord nuttig?

3. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 30-10-2014 om 18:23

Als alles werkt terug veranderen in de naam van de domein die het moet zijn

4. harry Member
    Reactie geplaatst op: 31-10-2014 om 12:07

Ik weet niet of ik het goed doe, maar het volgende gedaan.

In Direct Admin als user, via Domain Setup, Change a Domainname gedaan, achter www. heb ik test.mijnresellerdomein.nl (wat dan is als test.username.142.axc.nl)

Als ik dan in mijn browser www.test.mijnresellerdomein.nl invul dan krijg ik de melding dat Apache is functioning normally, maar ik hoopte op install scherm van Wordpress (die in Public_HTML directory staat)

5. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-10-2014 om 13:00

U kunt hiervoor de volgende handleiding gebruiken: http://www.versio.nl/57-hoe_kan_ik_mijn_website_uittesten_zonder_de_dns_te_wijzigen

6. harry Member
    Reactie geplaatst op: 31-10-2014 om 13:43

Moet ik dan het IP nummer gebruiken uit de DNS (in het klantenpaneel) beginnende met 159 of het ip adres uit de DNS uit DirectAdmin (beginnende met 185)

7. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-10-2014 om 16:18

Daarvoor moet het IP van de eerste nameserver van het hosting pakket voor gebruikt worden.

8. Gerdi Gielens Member
    Reactie geplaatst op: 19-01-2015 om 21:56

Beste Heren,

Alle stappen van http://www.versio.nl/57-hoe_kan_ik_mijn_website_uittesten_zonder_de_dns_te_wijzigen doorlopen. Nu be ik even benieuwd op welke link ik de site kan bekijken?

Als ik de website zelf intype dan kom ik natuurlijk op de huidige website terecht die elders gehost is.

Kan iemand mij vertellen welke link ik dan moet gebruiken om de content te zien die ik zelf geupload heb?

Groet
    Gerdi