1. Morillo Member

HULP GEVRAAGD TEGEN BETALING!

Topic geplaatst op: 27-01-2012 om 16:06

Hi,

Ben nieuw in het VPS wereldje en heb wat hulp nodig daar ik met een aantal vragen zit. De vragen worden niet beantwoord via de tutorials. Zou graag met iemand in contact willen komen die mij via Skype e.e.a. duidelijker kan maken. Zie ook nergens waar je zou kunnen reageren hier. Hmmm

2. Peter Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 29-01-2012 om 19:44

En, ben je er al uit?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 29-01-2012 om 19:47

Wat is het probleem?

4. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 29-01-2012 om 19:52

Met een vps zorg je ervoor dat je alles up to date hebt. Zorg ervoor dat je een CSF Firwall hebt, vind ik toe nu to de beste.

Voor de rest geef je weinig info wat het probleem is, helpdeks kan je helpen ermee. Een tip! Een tutorials kunnen oud zin, dus kijk goed naar de datum, dus niks gebruiken wat uit 2005 komt, ik zie dat vaak, en dat is echt out of date.

5. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 29-01-2012 om 19:54

Ik gebruik geen skype, wel teamvieuwer om te laten zien hoe ik iets install, maar mag helaas mij email niet hier plaatsen.

6. Morillo Member
    Reactie geplaatst op: 29-01-2012 om 21:45

Hoi reageerders, thanks voor jullie reacties. Ik zal in het kort uitleggen wat mijn probleem is.

Ik heb tot nu toe websites gebouwd en onderhouden voor mijn klanten. Het vervelende is dat deze klanten verspreid zijn bij diverse hostingbedrijven. De één is traag, ander weer duur of zijn ze s'nachts backups aan het maken waardoor de sites zo traag worden, dat toegand erg moeilijk is en via ftp al helemaal niet.

Nu dacht ik, als ik een VPS huur en mijn klanten allemaal hier onderbreng (daar de meeste contracten aflopend zijn) zijn we van een hoop sores af. Maar de sores is eigenlijk voor mij begonnen, omdat ik nooit een VPS heb beheerd en eigenlijk de volgorde registratie/webhostingpakket/VPS server/account aanmaken een beetje had onderschat. Heb veel via fora en tutorials bekeken, en heb redelijk wat onder de knie. Alleen zijn er wat dingen die ik met een kenner zou willen doornemen om het allemaal vlotjes te laten verlopen. Het zou makkelijk zijn als het telefonisch of via andere communicatie zou kunnen. Via de mail gaat er zoveel tijd verloren, en via chat vind ik het ook niet altijd duidelijk (ben overigens keurig geholpen via de chat). Nu heb ik een klant geregistreerd en via mijn webhostingpakket doorgelust naar de DA van mijn hoofdaccount (waar ik een pakket heb samengesteld en op reseller niveau een account heb aangemaakt)kom ik niet in de FTP, terwijl ik de logingegevens heb gebruikt die zijn aangemaakt.

Toch ergens een fout gemaakt blijkbaar. Er zijn nog wat andere dingen waar ik vragen over heb, maar dit was het belangrijkst.

7. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 01-02-2012 om 08:14

Als je echt geen kennis hebt van vps en linux raad ik je een managed vps aan.

8. Morillo Member
    Reactie geplaatst op: 02-02-2012 om 12:22

Dank voor de tip, maar zou fijn zijn als ik het ook onder de knie kreeg.

9. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 04-02-2012 om 10:20

Dan inderdaad veel tutorials lezen. Ook op directadmin.com kijken, daar staat veel over het beheer.

Maak eens een nieuwe FTP Acount aan, en probeer dan nog eens.

Telefonisch is niet altijd handig. Teamvieuwer is of vind ik het beste om het voor te doen, en dan leer je het ook.

10. Morillo Member
    Reactie geplaatst op: 05-02-2012 om 23:23

Ben een beetje tutorial moe. Soms moet je dingen zien i.p.v. lezen. Wel raar dat je als forumleden niet met elkaar in contact kunt komen hier. Als je me kan/wil helpen,misschien moeten we dan een mailtje sturen naar sales@ om elkaars nummers uit te wisselen

GrTz

11. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 06-02-2012 om 14:05

Je kan proberen inderdaad om te mailen naar Versio of dat mag.

12. brambo123 Member
    Reactie geplaatst op: 07-02-2012 om 12:25

Wil je wel kijken of ik je kan helpen.
    Je kunt mij mailen op qa7mqxsr1j3mx1q@jetable.org < werkt 1 week