-
Member
-
Versio medewerker
-
MemberReactie geplaatst op: 25-10-2014 om 22:04
Dat snap ik maar als zij aangeven dat er géén kopie op de server moet blijven staan dan kan ik die niet terughalen.
Het gaat me dus niet om mailadressen, gebruikersnamen etc maar om de mails zélf, die wil ik online behouden op de server.
Mijn vraag is dus, kán ik die actie van mijn cliënten overrulen in DirectAdmin ?
De meeste cliënten snappen nl zelf niet eens dat die optie in hun mailprog aanwezig is ;)
grtz, PaulVond u dit antwoord nuttig?
-
MemberReactie geplaatst op: 26-10-2014 om 03:35
Wat jij wil doen mag eigenlijk niet.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130611_00619000
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/europese-gegevensbewaringwetgeving-vernietigd-omwille-van-privacy-wat-zijn-de-gevolgen-voor-belgische-internetleveranciers/article-opinion-432513.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dataretentie
https://www.google.be/search?q=duitsland+email+bewaren
Maar begrijp je vraag goed, je kan enkel je backup instellen, als je vb om 12u maakt en de client heeft daarvoor zijn mail gewist dan is dat pech zelfs mail die tussen twee bakups zitten.
mailserver continu backuppen of fallback server
https://www.google.be/search?q=mailserver+continu+backuppen+directadmin
https://www.google.be/search?q=mailserver+continu+backuppen
Stel/zoek je vraag op directadmin forum zelf, daar zal je antwoord vinden.Vond u dit antwoord nuttig?
-
MemberReactie geplaatst op: 26-10-2014 om 10:11
Nouja begrijp me niet verkeerd IK wil dat feitelijk niet máár cliënt vraagt van mij het onmogelijke nl een probleem op te lossen met zijn mail omdat hij er van overtuigt is dat het aan de server ligt terwijl de noob niet eens snapt dat hij met zijn instellingen het onmogelijk maakt om te zien wat hij wel of niet aan mail binnen krijgt. Ik kan hem dus niet wijsmaken dat hij naar zijn eigen instellingen en anti spam-virus instellingen moet kijken. Vandaar dat ik met deze vraag kwam ;)
Maar ik ga hem maar eens een pittige mail sturen denk ik ;)Vond u dit antwoord nuttig?
-
MemberReactie geplaatst op: 27-10-2014 om 23:01
Waarom laat je de mail niet instellen als IMAP?
Vond u dit antwoord nuttig?
-
MemberReactie geplaatst op: 28-10-2014 om 11:23
Beste Paul,
optie 1: je zou ook fake mailboxen kunnen maken en de mail door laten sturen. Bij doorsturen wordt de email namelijk ook bewaard (indien je wel een bestaande mailbox gebruikt).
optie 2 : Dagelijks backup maken van alle email boxen via direct admin / cron jobs.
optie 3: Je klant vertellen dat er een exchange server aangeschaft moet worden ;-)
Ik wil je graag helpen, dus laat me maar weten als ik iets voor je kan doen.
Groeten ArnoldVond u dit antwoord nuttig?
Hallo, je kan volledige backups maken van de gebruikers op reseller/user level. Dit maakt ook een backup van de e-mail. Deze backups kan je gemakkelijk terugzetten via DirectAdmin.
Vond u dit antwoord nuttig?