1. djoekaboy Member

Database probleem ..

Topic geplaatst op: 29-09-2014 om 23:40

Goedendag,

Ik heb problemen met mijn webshop. Gisterenavond heb ik een domein gekocht en die gekoppeld aan me hosting.

Nadat ik dat heb gedaan, kan ik niet meer gebruik maken van me shop, omdat die geen verbinding met de database kan maken.

Nu vroeg ik me af waar het aan kan liggen? Aangezien ik alleen een nieuwe domein bij versio heb aangeschaft en deze aan me hostingpakket heb toegevoegd en meer niet.

Het rare van alles is, wanneer ik inlog op mijn direct ADmin, zie ik alle domeinen daar staan, maar druk ik op eentje en dan bijvoorbeeld mysql klik ik aan, dan kom ik altijd op de nieuwe domein terecht van de mysql ik kom niet op de desbetreffende domein aan. Ik wordt altijd naar de nieuwe domein gestuurd? Dit is neem ik aan een probleem bij versio en niet bij mij..

2. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-09-2014 om 20:33

Heeft u de database instellingen ook gecontroleerd binnen uw script?

Binnen Directadmin staat een hoofddomein ingesteld die als standaard gebruikt wordt. Als u bijvoorbeeld in de Filemanager zit en op "Public_html" klikt dan opent hij deze van het hoofddomein, u kunt hiervoor in de Filemanager klikken op "Domains -> uwdomein.nl -> Public_html" om zodoende in de public_html van dat domein te komen.

Binnen MySQL managment in Directadmin ziet u altijd alle databases van alle websites binnen dit account.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. djoekaboy Member
    Reactie geplaatst op: 30-09-2014 om 21:06

Domain
    domein1
    domein2
    domein3

Dat staat wanneer ik meteen inlog op mijn Direct Admin, en aan de rechter kant dat is nooit veranderd geweest.
    Onder current domain: staat altijd mijn eerst gekochte domein1.

En al ga ik op domein1 die nu een db-probleem heeft, ik wordt altijd naar me pas aangemaakt nieuwe domein gestuurd, en dit bij alle 3. Al ga ik naar domein1 me kapotte domein, ik wordt altijd naar de pas aangemaakte gestuurd waardoor ik dus niet in de mysql kan.

Dit is gebeurd toen ik de nieuwe domein koppelde aan mijn hosting.
    Hiervoor heb ik niks aangepast , dit is eerder een probleem bij versio????

4. djoekaboy Member
    Reactie geplaatst op: 30-09-2014 om 21:07

Ik kan ook niet naar mijn db om het bijvoorbeeld aan te passen.
    Het lijkt erop of het gewoon de nieuwe domein als hoofddomein pakt en de andere allemaal gewoon weg zet in de achtergrond. Maar bij domain administration al kies ik domein1 uit, ik blijf maar naar domein2 gestuurd worden.

5. djoekaboy Member
    Reactie geplaatst op: 30-09-2014 om 21:10

Het grappige van alle is, als je kijkt naar Your account: Staat er databases 1, terwijl ik er toch 2 heb aangemaakt, dus heeft die het weggegooid? Anders breekt me klop helemaal.