1. Cliff Vonk Member

Doorverbinden

Topic geplaatst op: 17-09-2014 om 22:36

Hoe verbind ik mijn domeinnaam direct door naar een andere website?

Voorbeeld: Ik typ www.bananenzijngezond.nl in en dan kom ik bij de website www.bananen.nl

2. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-09-2014 om 01:40

U kunt binnen de instellingen van uw domeinnaam een redirect aanmaken naar een andere website. Dit kunt u doen met de volgende instructie:
    http://www.versio.nl/72-een_redirect_aanmaken.html

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Frank Meeuwsen Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2014 om 13:17

Ik zit met hetzelfde: een lange domeinnaam en een korte domein
    Maar ik wil geen Redirect maar een Alias.

Redirect lukt met instellen via klantenpaneel, maar adresblak springt bij intypen langenaam naar "kortenaam / bananen.nl"

Ik las al elders dat ik dat in Directadmin moet doen,
    "Je kan via DirectAdmin domein B laten uitkomen op domein A via een 'domain pointer'. Domein A toevoegen via 'domain setup', dan naar 'domain pointers' gaan en daar domein B toevoegen. 'Create as an alias' aanvinken indien je wil dat domein B in de adresbalk blijft staan."

Maar als ik dat doe, geeft hij aan dat dit niet kan omdat hij al bestaat in DNS.

Terug naar klantenpaneel en de redirect records eruit halen met X.
    Is dat voldoende?
    .. ik moet denk weer een periode wachten om opnieuw domain piointer te proberen.
    Of moet alle DNS record leeg ?
    En ter afsluiting: moet Dns beheer aan of uit staan op het 2e lange domein?

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-09-2014 om 16:05

@Frank Meeuwsen Je kan het DNS beheer uitzetten en de nameservers instellen voor het domein.

Nadien in DirectAdmin nagaan of het domein niet bij domain setup staat. Indien deze daar staat kan het domein niet als domain pointer worden toegevoegd. Deze moet dan even uit domain administration gehaald worden. Nadien instellen als domain pointer.

Let op dat je alles wist op het domein indien je het domein uit domain administration haalt.