1. Lennerd Member

Nameservers voor domeinen

Topic geplaatst op: 24-01-2012 om 18:56

Hoi,

heb een VPS, en kleine 15 domeinen. Meesten zijn .be domeinen, maar heb ook .net, .info, .eu en .org domeinen.
    Probleem is dat de .net, .info, .eu en .org bij elkaar horen, en in dezelfde account zitten op de DirectAdmin etc.
    Nu dat ter achtergrond info.
    Mijn .be domeinen hebben allen dezelfde nameserver (ns1 en ns2.domein.be). Deze zelfde nameserver gegevens heb ik ook gebruikt voor de .net, .org, etc. Als ik ga kijken bij IntoDNS, dan zijn er geen problemen voor de .be domeinen, echter wel voor de andere. Hij krijgt geen IP geresolved. Heb de instelling tig keer nagekeken, en alles lijkt mij in orde te staan...
    Bij de probleemgroep heb ik een .be, met dezelfde NS1 en NS2, zonder issue volgens IntoDNS. .eu, .net etc hebben hier wel problemen.
    Kijk ik bij Network-tools.com, dan is het wel in orde... Probleem is dat sommige providers dus niets geresolved krijgen, waardoor de websites of urls in kwestie onbereikbaar zijn.
    Voorbeeld is animalfun.net is volgens IntoDNS niet ok, volgens Network-tools wel.
    oisellerie.be welke volledig het zelfde geconfigureerd is op de DirectAdmin (en ook op domeinbeheer binnen Klantenpaneel) heeft geen probleem volgens beide sites.

Wie weet raad? Moet ik gewoon langer geduld hebben? (eerste keer NS1 en NS2 gepushed zaterdagmorgen, 2de keer gisterenmorgen)

bedankt alvast!

2. Lennerd Member
    Reactie geplaatst op: 27-01-2012 om 14:10

Niemand een idee?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jeroen Op T Eynde Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2012 om 16:56

Dag Lennerd

Volgens mij is er niets mis met jou domeinnamen. IntoDNS is wat aan het zeuren over je DNS server en dat die geen A (of MX of SOA) record heeft. Hieronder de lookup en dig vanaf mijn pc. Je domeinnaam is gewoon bereikbaar. Network-tools is simpelweg een administratief tooltje om informatie op te vragen, IntoDNS checkt hoe het effectief zit met je DNS server en dus niet met je domeinnaam.

$ nslookup animalfun.net
    Server: 195.130.131.131
    Address: 195.130.131.131#53

Non-authoritative answer:
    Name: animalfun.net
    Address: 46.21.173.238

$ dig animalfun.net

; DiG 9.7.3-P3 animalfun.net
    ;; global options: +cmd
    ;; Got answer:
    ;; ->>HEADER

4. Jeroen Op T Eynde Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2012 om 16:56

;; ->>HEADER

5. Lennerd Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2012 om 10:46

Bedankt Jeroen!
    Ik kan er ook netjes aan vanaf meerdere internet providers, en tot op heden is er maar 1tje dat er moeilijk op doet, maar zal waarschijnlijk aan hen liggen dan.