1. Cliff Vonk Member

E-mail login?

Topic geplaatst op: 28-08-2014 om 03:21

Hallo,

Ik heb dus een custom email-adres (******@domein.net), maar waar moet ik ermee inloggen zodat ik mijn e-mails kan bekijken?

2. Willem Vyent Member
    Reactie geplaatst op: 28-08-2014 om 08:59

Ik neem aan dat u het email adres aangemaakt heeft in DirectAdmin?

Als bovenstaande het geval is:

Login bij directadmin op www.domein.net:2222 waarbij domein.net veranderd moet worden in uw domein of gebruik het shared ip op poort 2222 om in te loggen in directadmin staat een link naar 1 of meer webmail mogelijkheden, klik op die link en log daar in, de gebruikersnaam is uw volledige aangemaakte email adres en het wachtwoord is het gegenereerde of gekozen wachtwoord van het email dat u te zien kreeg tijdens het aanmaak proces.

Uw email is als u de link onthoud ook te gebruiken zonder op directadmin in te loggen, zet hem bijvoorbeeld bij favorieten of onthoudt de url goed.

Succes met mailen.

Tip: om email een betere bescherming en meer overzichtelijk te maken kan u ook een Gmail account van google nemen en daar uw pop en smtp instellingen opgeven, u kan dan met gmail account als email cliënt verzenden en ontvangen dit gebeurd dan via uw eigen domein en niemand zal zien dat u gmail hiervoor gebruikt ook is www.gmail.com makkelijker te onthouden. Er zal gewoon staan verzonden met domein.com wat er ook staat als u via de eigen cliënt voor webmail verzend alleen profiteert u van betere zoek en sorteer mogelijkheden en wat meer overzicht..

Vond u dit antwoord nuttig?