1. Aki Member

Temp folder vol? Database error

Topic geplaatst op: 18-08-2014 om 00:01

Goedenacht allen!

De volgende issue heb ik doorgegeven aan support, maar wellicht kan iemand op dit forum ermee uit de voeten.
    Ik stel alle hulp in ieder geval zeer op prijs!

"Sinds vanmiddag doen mijn fora (www.free-bhagavadgita.com/forum) het niet vanwege de volgende melding:
    Invalid database query

In de log kom ik het volgende tegen:
    file: /../public_html/wp-content/plugins/simple-press/forum/content/classes/sp-list-topic-class.php
    line: 174
    function: select
    error: Can't create/write to file '/tmp/#sql_13c1_0.MYD' (Errcode: 17)

Onderzoek online heeft opgeleverd dat dit waarschijnlijk ligt aan het de Temp folder, deze is vol of er zijn geen schrijfrechten aan toegekend.
    Nu kan ik zelf deze TEMP folder niet benaderen (geprobeerd via Filezilla en DirectAdmin).

Graag zou ik dit probleem verholpen willen zien en/of toegang krijgen tot deze folder."

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 18-08-2014 om 00:50

Goede avond,

Je kunt proberen de rechten te resetten via de filemanager in directadmin.
    inloggen in directadmin,
    Vervolgens naar de file manager
    dan zoek je de temp folder op,
    achter te temp folder klik je het vinkje aan en vervolgens vink je Recursive onderaan aan,
    en klik je op reset owner,
    dan vink je nogmaals je temp folder aan en vink je weer Recursive aan vul je achet set permissions 755 in.
    en klik je op set permissions.

Kijk of hiermee het probleem is opgelost.

Met vriendelijke groet,
    Marcel

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Aki Member
    Reactie geplaatst op: 18-08-2014 om 11:05

Marcel, bedankt voor je reactie.

Maar zoals ik aangaf, ik heb geen toegang tot de temp folder. (Of ik kan hem gewoonweg niet vinden).

Indien je wel toegang hebt tot deze map, via directadmin en/of filezilla, kun je me vertellen waar ik deze vind?

4. Aki Member
    Reactie geplaatst op: 18-08-2014 om 12:13

Update!

Adequaat opgelost door Support Desk.
    Oplossing: Cleanen van de Temp folder.

(Helaas kan ik nog steeds niet zelf in de Temp Folder, maar gezien de snelheid waarmee deze kwestie is afgehandeld vind ik het geen probleem)