1. Namalf Member

Nameservers indien enkel domeinreg.?

Topic geplaatst op: 11-08-2014 om 16:20

Los van diverse webhostingpakketten heb ik ook losse domeinnamen geregistreerd. Mijn website wordt echter gehost door Squarespace. Het enige dat ik hoef te doen, is een CNAME record aanmaken naar Squarespace (al gedaan), en het domein wordt daarheen gepoint.

Ik moet echter in het Versio beheer ook nameservers instellen. Op de website staat dat je van een gratis nameserver gebruik kan maken, ik kan alleen nergens vinden (kan aan mij liggen) welke dat dan is. Kan ik gewoon die gebruiken van een van mijn webhostingpakketten?

2. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 11-08-2014 om 21:57

Je kan dan de domein parkeren en dit daarna beheren in het klantenpaneel onder DNS beheren van de domein zelf.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Namalf Member
    Reactie geplaatst op: 12-08-2014 om 09:05

Bedankt voor het antwoord. Het probleem is meer; als ik het DNS beheer dan gaan de nameservers verloren. Als ik de nameserver weer instel, dan gaan mijn DNS records die ik zelf heb gemaakt verloren.

4. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 12-08-2014 om 13:52

Klopt, het is 1 van de 2. In het DNS beheren kan je het zelfde bereiken als je nameservers instelt, je moet alleen dan wel zorgen dat de DNS overeen komt met het gene wat er ingesteld staat op de huidige nameservers. Je kan ook nameservers instellen en de DNS verder beheren op de server waar de nameservers naar toe wijzen.

5. Namalf Member
    Reactie geplaatst op: 12-08-2014 om 13:53

Bedankt, ik ben er uit gekomen! Ik heb bij mijn webhosting pakketten (en niet domeinnamen) het dns beheer aangezet in direct admin. Nu heb ik controle over de volledige DNS inc name serves.

thanks!