1. zjoskebest Member

Emailaccount voor verhuizing

Topic geplaatst op: 11-08-2014 om 10:06

Hallo,
    Ik wil in mijn Versio resellers-hostingpakket een van de domeinen , die ik bij een andere provider heb, verhuizen naar Versio! Maar ik wil 99% voorbereid zijn zodat ik in principe met de emial geen enkel email zal missen. Dus ik zou graag de emailadressen die ik bij de oude provider heb NU al aanmaken in mijn nieuwe pakket. Vraag: Gaat dit ..?? en zo ja hoe kan ik dat oplossen om de huidige naam josbogl.ninety ...enz.. niet te hoeven gebruiken. Ik gewoon bestaande emailadressen en inlogcodes gebruiken.
    alvast bedankt

2. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-08-2014 om 11:10

Je kunt daarvoor op het nieuwe hosting pakket alvast de email accounts aanmaken en de website uploaden. Nadat de DNS/nameservers zijn gewijzigd komt de email na enige tijd automatisch binnen op het nieuwe account, in die tussen tijd kan de email nog wel binnen komen op het oude account.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Toon Verlinden Member
    Reactie geplaatst op: 03-09-2014 om 10:20

Dag Alex,

Wil dat zeggen dat je gewoon

1) De EPP-code moet ingeven
    2) De juiste e-mailadressen moet aanmaken (dezelfde als bij de oude hostinservice)
    3) De juiste nameservers moet ingeven

En dat het mail ontvangen dan gewoon automatisch mooi blijft doorlopen zonder enige onderbreking?

+ Worden de mails van de oude hostingservice dan ook automatisch binnengehaald in je nieuwe versiomailbox?

4. Toon Verlinden Member
    Reactie geplaatst op: 03-09-2014 om 10:23

... en nog een korte vraag: moet de klant aan zijn kant in zijn Outlook de mails terug configureren omdat er nieuwe nameservers aan verbonden zijn? Of moet hij zich daar niets van aantrekken?

5. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-09-2014 om 19:59

Wanneer u de pakketten momenteel bij een andere provider heeft dan zullen de mailservers ook anders staan ingesteld en wellicht gebruiken wij andere poorten dan uw huidige provider.

Voor het aanmaken en configureren van de mailboxen kunt u het beste de volgende stappen doorlopen:
    http://www.versio.nl/71-hoe_maak_ik_een_email_account_aan_en_koppel_ik_deze_aan_een_email_programma.html

6. Toon Verlinden Member
    Reactie geplaatst op: 05-09-2014 om 10:47

Ok. Dat snap ik. Er is echter nog een bijkomend probleem en dat is dat alle e-mails die aan de accounts hangen een back-up hebben op de server van onze oude hostingservice. (ze werden binnengehaald via IMAP)

Als ik naar versio verhuis: hoe zorg ik dan dat die mails op jullie servers komen te staan?