1. zjoskebest Member

Kan website niet oproepen

Topic geplaatst op: 03-08-2014 om 15:26

Heb zojuist als een new bee een account geopend En via ftp, een html test website op de server gezet.via :domains/josbogl90.ninety.axc.nl/public_html en websitenaam: robonw-html . Ik kan deze via de browser niet bereiken wat gaat er fout , bedankt en gr , Jos

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-08-2014 om 15:39

Hallo, ik zie de website staan op http://josbogl90.ninety.axc.nl/robonw-html/

Probeer anders even via een andere browser. Het kan ook 4 à 8 uur duren voor het domein resolved.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. zjoskebest Member
    Reactie geplaatst op: 03-08-2014 om 15:48

Dank je voor het antwoord. Moet ik en anderen altijd deze url: josbol90.ninety.axc.nl / website... gebruiken om bij de website te komen of kan het ook rechtstreeks www.robonw-html.nl of iets dergelijks bereiken. ?groet

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-08-2014 om 15:51

Indien je een eigen domein wil op het hosting pakket kan je deze eerst registreren via onze website: https://www.secure.versio.nl/domeinnamen.php

Nadien toevoegen op het hosting pakket: http://www.versio.nl/40-hoe_koppel_ik_een_domeinnaam_aan_een_webhosting_of_reseller_hosting_account.html

En vervolgens de website uploaden naar domains -> uwdomein.com -> public_html

5. zjoskebest Member
    Reactie geplaatst op: 03-08-2014 om 16:06

Geweldig bedankt! Ik heb al een domeinnaam of beter gezegd 2 stuks. Ik wil de 2 domeinnamen binnenkort overhevelen naar Versio. Moet ik voor die domein-namen nog betalen? of alleen maar de jaarlijkse fee?
    Als mij dit allemaal lukt (met mijn 76 jaar) heeft mijn zoon gevraagd om zijn productie website eveneens naar Versio over te zetten. Daar mag dus niets fout gaan daarom deze oefenslag. Ik moet nog eens uitvinden hoe dat allemaal gaat.
    Kan ik voor mijn zoon (nu al ) een account openen en zijn website gegevens en database alvast op de server plaatsen op een tijdelijke naam ,joomla installeren en in de website de nodige wijzigingen in configuratie aanbrengen en andere wijzigingen aanbrengen en daarna het domein overzetten? Het zal voor mij nog een hele klus worden, maar dat houd je fit! Ik ben wel blij met je hulp. Fantastisch ! Ik hoor wel. groet en een fijne zondag gewenst. Jos

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-08-2014 om 16:34

@Jos Bogers Je kan de domeinen verhuizen wanneer de verloopdatum nadert bij de andere partij om dubbele kosten te besparen. Wanneer je het domein verhuist zal een jaarlijkse fee in rekening worden gebracht bij ons.

Voorlopig kan je het domein toevoegen in DirectAdmin -> domain setup. Nadien stel je de nameservers in voor het domein, dit bij de partij die het domein in beheer heeft.

De nameservers staan in het mailtje van het hosting pakket, de ns1 en ns2 waarden.

Je kan de website bouwen op het tijdelijke subdomein op het hosting pakket. Eens de website afgewerkt kan je het domein wijzigen in DirectAdmin -> domain setup -> change a domain name. Let wel op dat u het nieuwe domein dan ook zal moeten wijzigen in het configuration.php bestand van de Joomla website.