1. Bruno Verreydt Member

Micro Niche Finder software?

Topic geplaatst op: 02-08-2014 om 14:42

Beste Versio-klanten,

Ik heb zonet volgende vraag in de live chat gesteld, en ik kreeg de tip er een topic op dit forum voor aan te maken.

De google keyword tool is reeds een lange tijd vervangen door de google keyword planner en dat is eerlijk gezegd niet meer hetzelfde als vroeger ...

Nu bestaan er ook andere tools, zoal bv ubersuggest.org, en ik heb mijn oog laten vallen op een andere tool genaamd Micro Niche Finder. Kostprijs is zo'n 100 USD.

Heeft iemand hier ervaring in het gebruik van deze tool? Vinden jullie daar goeie keywords mee om jullie website SEO-technisch goed te maken?

Feedback welkom :)

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Bruno

2. Davy Van Oss Member
    Reactie geplaatst op: 06-02-2015 om 14:33

Beste bruno,

Het hangt een beetje van je site af, en van je doelgroep.

Mijn persoonlijke ervaring is dat de google keyword planner (voor google) zeker de beste is.
    Zelf gebruik ik scrapebox voor keywords, en ik zoek dan sites van "concurrentie" die in de top 10 staat.
    Daarna doe ik bij die sites een keyword density check, en tenslotte kies ik dan mijn eigen keywords.

Handmatig kun je ook goed zoeken, b.v.:

Laten we zeggen dat je een auto garage hebt in amsterdam

En je kiest "Garage amsterdam" als keyword

Een google actie:
    https://www.google.com/search?q=garage+amsterdam

Laat onderaan de pagina zien:
    Searches related to garage amsterdam
    garage amsterdam noord
    garage amsterdam west
    le garage restaurant amsterdam
    auto amsterdam
    car dealer amsterdam
    local service amsterdam
    volvo amsterdam
    dudka's garage

Als je in de zoekbalk een spatie doet achter je keyword zie je dit:
    http://roykineez.nl/garageamsterdam.png

Ook dat zijn keywords waar mensen naar zoeken omtrend jouw target

Zo kun je vrij snel een beeld krijgen welke mensen dit zoeken, en wat deze nog meer zoeken.

Ik ben niet zoon fan van de meeste keyword tools, handwerk heeft vaak de beste resultaten
    Laat je niet gek maken door te veel keywords, het is beter een paar keywords te bruiken en dan heel goed, dan van alles en nog wat te gaan gebruiken

naast analytics en webmasters tool, kun je histats.com gebruiken om de inkomende keywords na te lopen (ook van bing en yahoo etc)
    deze zou ik optimaliseren en zo verder gaan

ook een plugin voor wat mensen on-site zoeken zo ik aanraden

Vond u dit antwoord nuttig?