1. Randy Member

IPv6 adres op de Cloudbox

Topic geplaatst op: 20-07-2014 om 18:59

Heeft er al iemand een IPv6 adres aan een cloudbox gekoppeld en dan ook een domeinnaam daaraan gehangen?

Ik ben er nu mee bezig en loop tegen een paar dingen aan, wie weet een van jullie de truck
    Ik heb aan de VM een nieuwe netwerk interface gekoppeld en deze weer aan een beschikbaar IP adres.
    Alles netjes in DA ingeregeld en dat lijkt ook allemaal prima.
    Vervolgens een domeinnaam aan dayt IPv6 adres gehangen, de DNS aangepast en alle A records vervangen voor AAAA records.
    Ik kan pingen op naam en krijg ook netjes reply waar je het IPv6 adres ziet, bij DNS check is ook bijna alles goed, op 1 puntje na en dat is dat hij een A record wil voor de www. Maar een A record kan niet op een IPv6 adres
    Je kunt ook niet de website zelf oproepen en dan krijg je een pagina te zien dat de pagina niet gevonden kan worden.
    Iemand een idee? In DA staat alles volgens mij goed, de zones en alles wordt netjes aangemaakt bij het toevoegen van een user.
    Zou bijna denken dat er toch in de DNS een A record moet komen die op een of andere manier doorverwijst naar het AAAA record.

Hoop dat iemand een idee heeft of als je het al gelukt is een voorbeeld van je DNS settings

Bvd
    Randy

2. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 07-08-2014 om 15:46

Goededag,

Heb jij het inmiddels voor elkaar gekregen ?
    Ik ben er zelf ook mee bezig geweest echter is het mij niet gelukt.
    Directadmin heeft standaard geen ipv6 ondersteuning, en de prugins kreeg ik niet werkend.

Met vriendelijke groet,
    Marcel Dekkers

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Randy Member
    Reactie geplaatst op: 07-08-2014 om 17:53

Hoi Marcel,

Ja heb het uiteindelijk inderdaad voor elkaar gekregen en toen het eindelijk werkte melde iemand mij dat momenteel 95% van de internet gebruikers (eindgebruikers maar ook oa ISP) nog niet om kunnen gaan met IPv6.
    Mmmm daar al die tijd voor besteed en nu kan men het nog niet zien.

Maar heb mijn servers nu in ieder geval wel klaar voor als IPv6 meer standaard wordt.

Zie volgende link met uitleg: http://www.host-tips.com/vps-server/hoe-cloudbox-versio-ipv6-toevoegen/

Vooral stap 5 is belangrijk, hier doe je een check en dat was ik vergeten en ging direct naar intodns en daar kwam ik er niet uit. Toen uiteindelijk stap 5 gedaan en zag meteen dat ik ergens op een poort vast liep.

Ook voor de reverse DNS moet je even versio contacten zodat zij het IPv6 adres kunnen toevoegen ergens zodat dit ook werkt.

Mvg Randy

4. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 07-08-2014 om 20:34

Hoi Randy,

Bij mij werkt het niet,
    De ipv6 ip`s zelf werken zonder problemen,
    Echter de websites die erop draaien via directadmin werken niet met ipv6.

Om ipv6 te testen kun je het beste de website
    http://validador.ipv6.br/index.php?lang=pt gebruiken.
    Werkt dit bij jou wel ?

Met vriendelijke groet,
    Marcel Dekkers

5. Randy Member
    Reactie geplaatst op: 09-08-2014 om 20:18

Hoi Marcel,

Heb je wel op de VM ingesteld dat je ook via IPv6 wilt communiceren je zult dit zelf in een aantal bestanden moeten aanpassen want ander werkt het inderdaad niet. Check eens of de virtual host wel genoemd wordt in bijv. het ips.conf bestand deze zal daar oa bij staan met het bewuste IPv6 nummer voor zowel poort 80 als 443.

Zie je die daar niet vermeld staan dan zal je nog een aantal bestanden moeten aanpassen want dan wordt er geluisterd naar de IPv6 adressen Ook in je firewall onder IPv6 settings de poorten 80 en 443 openzetten.

De Validador die je noemt zegt mij niks en viel me ook op dat ie verder geen nuttige info geeft dus je weet dan niet waar je naar moet zoeken.

Gebruik zelf de volgende checks: intodns.com / mxtoolbox.com en voor .nl domeinen ook dnscheck.sidn.nl

Ook deze is handig, dnswatch.info hier kan je per record checks doen en ook op AAAA record voor de IPv6 records

Mvg Randy