1. Kevin Van Der Zanden Member

Site overzetten naar andere domeinnaam

Topic geplaatst op: 18-07-2014 om 18:36

Hoi

Ik heb een website bij versio staan, de domeinnaam ook.
    Nu wil ik een nieuwe domeinnaam aanmaken, en dan de website verhuizen.

Is er een mogelijk om hem in 1x over te zetten of moet ik dat bestandje voor bestandje doen?
    is zo tijdrovend

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-07-2014 om 20:49

Hallo, je kan de bestanden overzetten middels FTP: http://www.versio.nl/36-hoe_upload_ik_mijn_website_of_andere_bestanden_via_ftp.html

Je kan de bestanden zo eerst downloaden via FTP naar je computer, zo heb je een backup.

Nadien terug via FTP uploaden naar de juiste map.

Wat je ook kan doen is het domein wijzigen in DirectAdmin -> domain setup -> change a domain name. Let wel op dat je het domein ook zal moeten wijzigen in het config bestand en de database van de website indien je een CMS systeem gebruikt.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Kevin Van Der Zanden Member
    Reactie geplaatst op: 22-07-2014 om 18:46

Dankje wel!

het is wel een site met joomla, gaat de joomla backend enzo ook automatisch mee over als ik het via ftp doe of moet ik alles eerst opnieuw instellen op het nieuwe domein?

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-07-2014 om 20:38

De backend zit mee in je bestanden die je via FTP overzet.

Indien het domein op hetzelfde hosting pakket staat kan het eenvoudiger bij domain setup -> change a domain name. Nadien in je config bestand en database van de website nagaan dat alle paden en de base url, ... correct ingesteld staan naar je nieuwe domein.

Dit artikel kan je ook helpen: http://docs.joomla.org/Copying_a_Joomla_website

5. Kevin Van Der Zanden Member
    Reactie geplaatst op: 28-07-2014 om 19:39

Dank weer voor de reactie.

Ben nog in afwachting van de verhuizing, dus kan nog niet melden of het me geholpen heeft!