1. Coskun Member

Versio API en WHMCS Whois

Topic geplaatst op: 17-07-2014 om 20:40

Beste Versio'ers,

Weet iemand hoe de Versio API kan worden gebruikt om in WHMCS te controleren of een domein beschikbaar is? SIDN geeft standaard een limiet van 15 pogingen per dag.
    Ik werkte met de TransIP API en script, maar via Versio zal dit toch ook mogelijk moeten zijn?

Vriendelijke groet,

Coskun

2. Rick Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 17-07-2014 om 21:09

Er is een whmcs module van versio beschikbaar, niet nodig om je eigen script te schrijven bovenop de api toch?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Rick Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 17-07-2014 om 21:11

Hier de link

https://www.secure.versio.nl/nieuws-nieuwe_versie_van_de_versio_whmcs_module_nu_beschikbaar-157.html

4. Coskun Member
    Reactie geplaatst op: 17-07-2014 om 22:47

Beste Rick,

Module van Versio is om domeinen te registreren. Niet om beschikbaarheid te controleren.

5. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-07-2014 om 15:02

Controleer of een domeinnaam bezet is en verhuisd kan worden of vrij is en geregistreerd kan worden. Er kan maar beperkt gebruik worden gemaakt van deze commando, om een idee te krijgen hoe vaak u van deze functie gebruik kunt maken:
    a = Aantal domeinnamen in account (actief en inactief)a * 8 + 100 = maximaal aantal keer dat er gebruik gemaakt kan worden van deze functie.

Stel, u heeft 28 domeinnamen (actief en inactief) in uw account. U kunt dan maximaal 334 keer per dag gebruik maken van deze commando.

6. Coskun Member
    Reactie geplaatst op: 18-07-2014 om 15:29

Beste Wesley,

Deze informatie weet ik. Staat ook in de handleiding van jullie API. Mijn vraag is of iemand weet hoe met jullie API gebruik van deze functionaliteit kan worden gemaakt in WHMCS.

Groet,

Coskun

7. Meggink Member
    Reactie geplaatst op: 19-07-2014 om 09:39

Hi Coskun,

Volgens mij is het niet mogelijk om de API en het WHMCS systeem beide te gebruiken.
    Omdat de API alle dingen die je nodig heb om te verkopen ook bezit.
    Je kan toch ook gewoon je reseller DA account als server toevoegen in WHMCS en dan de Versio WHMCS module/addon gebruiker om domeinen te verkopen.

Waarom en API en WHMCS.
    Is niet nodig volgens mij?

Groet,

Mark

8. Coskun Member
    Reactie geplaatst op: 19-07-2014 om 13:51

Beste Mark,

Een API is juist om overal voor te kunnen gebruiken.
    Ik hoef geen domeinnamen te registreren.
    Ik weet voor wat de module dient en de API. Ik ben gewoon een slechte programmeur.

Vriendelijke groet,

Coskun