1. retro Member

Eerste instellingen

Topic geplaatst op: 10-07-2014 om 16:39

Hallo iedereen!

Heb net een domeinnaam en webhosting pakket gekocht.Nu heb ik enkele vragen omdat ik niet goed weet wat ik in moet stellen.

Heb wel eens een gratis website gemaakt.Daar kwam ik meteen op terecht en kon beginnen met een website maken.Ging er vanuit dat het hier ook zo zou gaan.

Heb in het klanten paneel die 2 adressen en ip adressen ingevuld.Er komt in het groen te staan dat dat gelukt is.
    Verder heb ik via een link in dat Direct admin scherm mijn domeinnaam als standaard aangeklikt.Is dit tot zover goed?En wat is dat andere adres in het Direct admin scherm?

Is mijn website nu al in de lucht of moet ik die eerst maken?Heeft Versio daar een programma voor of kan ik zelf een programma kiezen?Zo ja wat is dan een goed programma?

Ik hoop dat iemand kan helpen met het lanceren van mijn website.Is er ergens een stap voor stap tutorial te vinden hoe je te werk moet gaan?

Komt allemaal een beetje verwarrend over omdat ik veel termen niet ken.

Alvast bedankt!

Groeten Leon.

2. retro Member
    Reactie geplaatst op: 10-07-2014 om 16:42

Nu komt er dit te staan als ik naar mijn webpagina ga;

To change this page, upload your website into the public_html directory

Kan ik nu in een programma een webpagina gaan maken en uploaden?
    Waar vind ik die public_html directory ergens?

Groeten Leon.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-07-2014 om 02:09

Hallo, je kan een website maken en nadien uploaden via FTP: http://www.versio.nl/36-hoe_upload_ik_mijn_website_of_andere_bestanden_via_ftp.html

Deze upload je dan naar de map domains -> uwdomein.com -> public_html

In deze public_html map zal je een index.HTML bestand zien staan, deze geeft de melding "To change this page, upload your website into the public_html directory". Verwijder dit .HTML bestand en vervang deze door jouw eigen index bestand.

4. retro Member
    Reactie geplaatst op: 11-07-2014 om 05:36

Bedankt Fabien!

Nu moet het wel gaan lukken.Had alleen met die admin page een map weggegooid.Kan ik die weer uploaden?Ik las ergens dat je die map moest weggooien maar weet de naam zo niet meer.

Groeten Leon.

5. retro Member
    Reactie geplaatst op: 11-07-2014 om 07:08

Is ondertussen toch gelukt.Had die index html in de verkeerde map gezet.
    Denk dat ik gisteren toch de goede map heb weggegooid want nu werkt het wel.
    Toch blijft mijn vraag nog of het mogelijk is om al die mappen weer standaard zoals in het begin te krijgen?

Groeten Leon.