1. wimpel Member

Mappen verwijderen

Topic geplaatst op: 21-01-2012 om 12:52

Beste

Één van mijn klanten zou graag een paar mappen verwijderen maar hij krijgt deze foutmelding: Unable to delete files

Ik probeer het in zijn plaats, ik krijg dezelfde fout.

Iemand die ons kan helpen?

Bedankt

2. wimpel Member
    Reactie geplaatst op: 21-01-2012 om 13:03

Ik heb het opgelost gekregen

In DA heb ik eerst de map op 755 gezet, daarna reset owner en dan verwijdert.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. TMC Member
    Reactie geplaatst op: 22-09-2012 om 15:59

Top hij werkte bij mij ook
    bedankt wimpel

4. nick538 Member
    Reactie geplaatst op: 23-09-2012 om 13:42

Wat vreemd is dat dit vaak voorkomt. Dat een klant zijn mappen niet kan verwijderen. Na reset owner gaat het dan weer maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat we dit steeds moeten doen ? Graag een reactie van Versio a.u.b.

5. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 23-09-2012 om 22:00

Dit heeft niks met versio te maken.

als je door een script een directory en/of een bestand laat maken, komen de rechten automatisch op "apache" te staan.
    oftewel de webserver krijgt de rechten.
    dit kan dus uiteindelijk problemen opleveren als je de mappen ed wilt verwijderen. Jij ben niet de eigenaar. Als je een script maakt dat dit voor je doet, dan voert apache de opdracht uit.......

om dit te omzeilen, en dus "zelf" eigenaar te worden van alles, dien je de suPHP (php5.3) in te schakelen.
    dan ben je van dit rechten probleem af.

lees: https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52

LETOP :
    - dit moet BOVENin komen te staan
    - alle mappen op een chmod van 755 en bestanden 644 -> anders 500 server error
    - alle php flags uit je htaccess halen (bv om de max_upload limiet aan te passen) -> gebruik daarvoor dan een .user.ini bestand (ff googlen hoe en wat) -> anders ook een 500 server error

6. djoekaboy Member
    Reactie geplaatst op: 06-10-2014 om 11:32

Ik heb echter wanneer ze op 755 staan en ik doe op reset owner ik nog steeds de melding krijg?
    Zit nu op werk, dus de barracuda blokkeert alle chatdiensten, maar graag wil ik dit verholpen hebben....

7. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-10-2014 om 11:53

Indien u bepaalde mappen niet kunt verwijderen en ook na een reset owner dit niet lukt dan kunt u hiervoor een ticket aanmaken in uw klantenpaneel onder Uw Heldesktickets, geef duidelijk aan om welke Directadmin gebruikersnaam het gaat en welk bestand u niet kunt verwijderen, wij zullen dit dan verder voor u nakijken/herstellen.