1. Dirk Van Mieghem Member

DNSSEC DS Record

Topic geplaatst op: 05-07-2014 om 15:15

Is het mogelijk om enkel het DS record van een domein met DNSSEC in te geven? Eventueel per e-mail?

Bedankt,
    Dirk

Reageer
  2. Andries Louw Wolthuizen Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2015 om 22:41

Zou zelf ook graag gebruik maken van de mogelijkheid om een DS record toe te voegen, maar zie de optie ervan niet in het controlpanel (en/of de API).

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-11-2015 om 23:09

U kunt bij ons gebruik maken van DNSSEC door DNS beheer in het klantenpaneel aan te zetten voor uw domeinnaam. Mocht u dit eventueel willen resetten dan kunt u de DNS beheer uitzetten en daarna weer aanzetten.

4. Andre Member
    Reactie geplaatst op: 18-11-2015 om 13:25

Ik zou ook graag een DS record willen kunnen ingeven. De rede hiervoor is dat ik liever andere nameservers gebruik dan die van Versio. Ze zijn niet perse slecht, maar d.m.v. cloudlflare (die sinds kort DNSSEC ondersteuning levert en hiervoor een DS record aanpassing vraagt) wil ik het ip-adres van mijn vps-en verbergen. Nu weet ik dat het nog wel te achterhalen, maar cloudflare bied in ieder geval iets meer bescherming.
    Misschien wel een aardige toevoeging aangezien versio.nl ook gebruik maakt van cloudflare (maar nog niet van de DNSSEC mogelijkheid).

5. Andries Louw Wolthuizen Member
    Reactie geplaatst op: 18-11-2015 om 13:38

Ben het eens met Andre over de usercase. Het zou een enorme toevoeging zijn, en wellicht zelfs een breekpunt on jullie al dan niet als registrar te kiezen voor domeinen. Ik denk dat de implementatie van zoiets redelijk simpel kan zijn aan jullie kant.

6. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-11-2015 om 19:33

Bedankt voor uw feedback. Op dit moment is een DS record helaas nog niet mogelijk. Heb zojuist de betreffende feedback intern doorgegeven en we zullen kijken naar de mogelijkheden dit in de toekomst wellicht wel mogelijk te maken.

7. Bob Ten Berge Member
    Reactie geplaatst op: 15-01-2016 om 07:32

Hoe zit het hiermee? Dnssec wordt steeds belangrijker voor een veiliger (inter)netwerk.
    Ook een dienst als Cloudflare wordt steeds meer gebruikt, maar als DNSSEC niet mogelijk is met Versio als domeinbeheerder, dan zullen mensen vanzelf een keer opstappen naar een provider die dit wel ondersteunt.

8. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-01-2016 om 09:34

DNSSEC kan ingeschakeld worden door DNS beheer te gebruiken via het klantenpaneel. Het is alleen nog niet mogelijk om DS records toe te voegen in DNS beheer.

Groet,

Justin - Helpdesk

9. hansahrens Member
    Reactie geplaatst op: 15-01-2016 om 09:39

Hoi Versio,

Is er mischien een indicatie op wat voor termijn dit wel mogelijk wordt?

10. Bob Ten Berge Member
    Reactie geplaatst op: 15-01-2016 om 09:46

Bedankt voor je reactie Justin.
    Kun je misschien ook aangeven waar dat precies ingeschakeld kan worden?
    Ik zie namelijk nergens iets over DNSSEC in mijn DNS beheer.

En hansarends zijn vraag zou ik ook wel graag beantwoord zien.

11. Bob Ten Berge Member
    Reactie geplaatst op: 15-01-2016 om 09:47

*hansahrens, sorry voor de typo.

12. Daniel Koek Member
    Reactie geplaatst op: 17-02-2016 om 13:12

Justin, is er een indicatie wanneer dit wel zou kunnen worden gedaan? ik will namelijk via cloudlfare dnssec aanzetten maar dan moet ik wel een ds record kunnen aanmaken

13. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-02-2016 om 14:27

Het staat vooralsnog niet op de planning om dit toe te voegen. Zodra het wel mogelijk wordt zullen wij dat via o.a. socialmedia en onze nieuwsbrief bekend maken.

14. Marvin Member
    Reactie geplaatst op: 11-03-2016 om 17:50

Ook ik zou graag van de mogelijkheid om zelf DS records in te stellen willen hebben, omdat ik mijn domeinnamen via mijn eigen nameservers wil laten lopen zodat ik er meer controle over heb en natuurlijk mag DNSSEC niet ontbreken.

15. Marvin Member
    Reactie geplaatst op: 11-03-2016 om 18:03

Typfoutje
    "graag van de" moet zijn "graag de"

16. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-03-2016 om 18:50

Zoals mijn collega al heeft aangegeven staat het nog niet op de planning om dit toe te voegen. Mochten we dit wel gaan aanbieden dan zullen wij dit vermelden op de nieuwspagina.

17. Andries Louw Wolthuizen Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2016 om 12:24

Is de feature wellicht tegen betaling wel te realiseren? Dus een bedrag per domeinnaam?

18. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-03-2016 om 12:27

Nee, helaas niet.

De feature is in zijn geheel nog niet mogelijk, dus ook niet tegen betaling.

19. Ian Den Hartog Member
    Reactie geplaatst op: 17-03-2016 om 10:13

Jammer dat dit nog niet is beschrikbaar is.

20. Bob Ten Berge Member
    Reactie geplaatst op: 17-03-2016 om 10:30

Beetje jammer dat in deze tijden, waarin security steeds belangrijker is, hier zo weinig aandacht aan geschonken wordt.
    DNS is een van de belangrijkste bouwstenen van het internet, met DNSSEC wordt in ieder geval de fundering alweer een stuk steviger gemaakt.
    Ik ben maar een kleine klant, dus wat ik zeg of doe maakt toch niks uit, maar ik denk dat met jullie huidige plannen klanten alleen maar weggaan. Terwijl dat helemaal niet hoeft te gebeuren, integendeel zelfs, ik denk dat jullie alleen maar meer klanten krijgen door wél DNSSEC te implementeren.
    How hard can it be?

21. pieter Member
    Reactie geplaatst op: 30-06-2016 om 19:28

We zijn alweer 4 maand verder. Dit is echt een feature waar ik op wacht. Staat het toevallig al op de planning inmiddels? Zelfs al is er geen interface voor, het zou handig zijn om dit desnoods manueel te kunnen doorgeven...
    Ik zie in de lijst met DS record available domeinnaam registrars toch een aantal van jullie concurrenten staan die er wel al (een tijdje) mee weg zijn:
    https://support.cloudflare.com/hc/en-us/articles/209114378-How-do-I-add-a-DS-Record-to-my-registrar-

22. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-07-2016 om 01:24

@ Pieter

Vooralsnog staat dit nog niet op de planning. Zoals mijn collega ook reeds heeft aangegeven zullen we indien er dergelijke nieuwe functies worden toegevoegd dit aankondigen via website en eventueel nieuwsbrief/social media.

23. Jaapie91 Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2016 om 20:54

Hier nog een klant die dit graag zou willen hebben.

24. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-07-2016 om 13:22

Het instellen van eigen DS records komt beschikbaar in het 3e kwartaal van dit jaar.

25. pieter Member
    Reactie geplaatst op: 06-07-2016 om 13:49

Super. :) Dank voor het timeframe!

26. pieter Member
    Reactie geplaatst op: 16-10-2016 om 15:32

Gezien het derde kwartaal bij deze verstreken is... Is er een update? Of stellen we teveel hoop in de Versio service? :)

27. Sander V.d Burg Member
    Reactie geplaatst op: 20-10-2016 om 01:52

Ook hier interesse en in afwachting om dit te kunnen realiseren. Graag uwe reactie over de eventuele planning e.d

Alvast bedankt

28. Mathijs Member
    Reactie geplaatst op: 28-10-2016 om 12:01

Hier nog iemand die hierop zit te wachten!

29. Egon Van Der Linde Member
    Reactie geplaatst op: 30-10-2016 om 21:47

Het zou inderdaad een zeer goede aanvulling zijn, ik zit er ook op te wachten.

30. Maarten De Boer Member
    Reactie geplaatst op: 10-11-2016 om 02:49

Inmiddels zitten we in het 4e kwartaal. Is de optie reeds beschikbaar maar zie ik hem over het hoofd? Het zou fijn zijn om een DS record aan te kunnen maken!

31. Ahmet Oztan Member
    Reactie geplaatst op: 10-11-2016 om 04:41

Hallo Ik wil MAILGUN gebruiken, maar deze eist van mij dat ik een DNS RECORD toe moet voegen om mijn DOMEIN te verrifieren,. Enig idee hoe ik dat doe in VERSIO klanten paneel?

32. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-11-2016 om 11:09

Het is helaas nog niet mogelijk om DS records in te stellen. Zodra dat mogelijk is zullen wij dat in dit topic plaatsen.

33. Jaapie91 Member
    Reactie geplaatst op: 10-11-2016 om 23:10

Kun je ons meer vertellen over wanneer het verwacht wórdt?

34. Daniel Koek Member
    Reactie geplaatst op: 14-11-2016 om 11:06

Ook ik hier wil graag dnssec toevoegen, heb serieus overwogen om over te stappen met al me domeinnamen, ga ik wrs ook binnenkort doen, het zou leuk zijn als versio een soort Roadmap neerzet met wat hun prioriteiten zijn, wanr zoals eerder is aangegeven ia het niet gebeurd in de 3e kwartaal

35. Oscar Wieman Member
    Reactie geplaatst op: 15-11-2016 om 13:11

Zoals hier boven beschreven is het 3e kwartaal al even verstreken, hoe moeilijk kan het zijn om jullie systeem aan te passen? er hoeft alleen een ds record aangemaakt te worden met een api call naar het drs van sidn... ik begin het wachten langzaamaan ook zat te worden

36. Van Ginkel Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2016 om 21:41

Beste Versio,

Is de functie al aanwezig in de API? En zo niet? Staat het ondertussen wel op de planning?

37. Rick Wolthuis Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2016 om 21:47

De optie om DS records via de API toe te kunnen voegen, mis ik ook al een geruime tijd. Ik zou deze optie graag zien!

38. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-11-2016 om 10:01

Dat zal er wel op beschikbaar komen, maar wanneer is niet bekend.

39. Sander V.d Burg Member
    Reactie geplaatst op: 09-12-2016 om 19:36

Dit zal mij 't nieuwe jaar plezieren en een hoop moeite schelen...

40. Sander V.d Burg Member
    Reactie geplaatst op: 16-12-2016 om 20:27

Mogelijk al "iets" meer info ?
    Zal ook handig zijn als er een soort van "roadmap" is.

41. louwe Member
    Reactie geplaatst op: 21-12-2016 om 09:33

Het 3e kwartaal is ruim voorbij :)
    Nu word er gemeld: het zal beschikbaar komen, maar wanneer is onbekend.
    Handige manier om je klanten rustig te houden.

Er zijn veel mensen die interesse hebben om een DS record toe te voegen.

Kom sowieso met een datum, anders kan ik beter kiezen voor een andere registrar.

Zelf maak ik ook gebruik van CloudFlare, maar kan helaas geen DS record toevoegen bij jullie.

42. Ter Heegde Member
    Reactie geplaatst op: 08-01-2017 om 10:09

Al meer info??? Anders toch maar een andere registar zoeken

43. Mees Boeijen Member
    Reactie geplaatst op: 09-01-2017 om 16:50

Inmiddels is Q3 van 2016 al even verstreken. Is deze optie inmiddels toegevoegd?

44. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-01-2017 om 16:58

Helaas is het nog niet beschikbaar. Wij zullen dit per nieuwsbrief bekend maken zodra het beschikbaar is.

45. Palmira De Groot Member
    Reactie geplaatst op: 10-01-2017 om 17:24

Inmiddels meer dan 60 domeinen bij u geregistreerd. Ik werk veel met cloudflare. Indien het aanmaken vaneen DS record lang uitblijft zal ik andere keuzes moeten maken.
    Andere registrars maken volop reclame met de mogelijkheden die Versio niet biedt. Zulke antwoorden als hierboven zijn dooddoeners. U kunt zichzelf gewoon een taak stellen.

46. Bram Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 17-01-2017 om 10:02

Wij sluiten ons aan bij deze wens. Versio heeft net aangegeven dat er al een drukke, strakke planning staat voor 2017, waaronder uitrol van nieuwe shared hosting omgevingen. DNSSEC heeft geen prioriteit.

47. Bob Ten Berge Member
    Reactie geplaatst op: 17-01-2017 om 10:06

Een beetje vreemd, gezien een eerdere reactie van Alex Boon:
    "Het instellen van eigen DS records komt beschikbaar in het 3e kwartaal van dit jaar."
    Dit is een reactie van 6-7-2016.
    Als Versio er zelfs in 2017 "niet aan toekomt" hebben ze wat mij betreft hun prioriteiten verkeerd.

48. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-01-2017 om 10:35

We hebben al ondersteuning voor DNSSEC, je dient dan alleen de DNS wel via je klantenpaneel te doen.

Eigen DS records toevoegen staat op de planning maar heeft niet onze prioriteit om de redenen die eerder genoemd zijn door Bram.