1. Marc Meesters Member

Achterhaal memory gebruik

Topic geplaatst op: 03-07-2014 om 11:32

Hallo,

Ik ben benieuwd of er een mogelijkheid is om te achterhalen wat een website van mij in het verleden heeft gebruikt aan memory ( RAM, en dan bedoel ik de pieken / het liefst met SQL data erbij maar ik snap dat dat wel erg lastig wordt /).

Dit omdat ik nadenk over een Cloudbox VPS en benieuwd ben welke opstelling ik minimaal nodig heb om dezelfde performance te houden dan die ik nu heb ( met het zilver webhosting pakket ).

Met Vriendelijke Groet,
    Marc

2. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 03-07-2014 om 12:09

Gemiddeld gebruik je met een hosting pakket, 128 a 256 MB ram. Dit is puur en alleen voor de websites. Een eigen server moet ook ram hebben voor het OS, de software, de verbinding etc. Hierdoor is mininaal 1024MB/1GB wel aan te raden.

Wil je een beetje met cache kunnen spelen en meer snelheid behalen met websites dan op een zilver pakket, dan raad ik weer 2048MB/2GB aan. Je zult dit qua snelheid zeker merken!

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Marc Meesters Member
    Reactie geplaatst op: 03-07-2014 om 12:21

Ik snap dat het OS en de rest ook resources nodig heeft, maar voor zover ik weet heeft CentOS een kleine "footprint" dus valt dat wel mee (toch?).

Het enigste wat dan nog een "probleem"zou kunnen worden is dat als ik de gebruikers statestieken kijk, dan is het gemiddelde aantal hits per dag tussen de 5.000 en 8.000 met een uitschieter naar 11.000 voor de website

Hebben zulke aantallen erg veel inpact op de latency met het basis cloudbox pakket?

Dus met andere woorden: als ik deze gegevens erbij pak, is het dan nog wel verstandig om de "basis" cloudbox te nemen, of is het verstandiger om 2 te nemen?

-btw- Ik heb er een OpenCart website op draaien, mocht dat enigzins relevant zijn...

Vond u dit antwoord nuttig?