1. Marc Meesters Member

Cloudbox met meerdere domeinen

Topic geplaatst op: 02-07-2014 om 22:13

Hallo,

Ik ben zeer geïnteresseerd in de Cloudbox VPS, alleen is het een en ander me niet helemaal duidelijk.

Ik denk erover om als test de simpelste versie ( 1 cloudbox á 9.99 de maan ) te nemen.

Als ik het goed begrijp krijg je dan een echte virtuele server. Betekend dit dus dat je dan volledige toegang ( door middel van ssh of iets anders hebt tot de server)? Of krijg je alleen een web interface en moet je het daar mee doen?

Ook zou ik er meerdere test websites op willen draaien, wat inhoud dat ik dus ook meerdere domeinen ernaar toe wil sturen. Als ik het goed begrijp kan ik de domeinen gewoon op het IP van de server zetten, en dan in de apache configuratie zeggen waar de roots van de verschillende website's zijn. Klopt dit of wordt dat ergens door Versio afgevangen?

2. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-07-2014 om 01:29

Hallo Marc,

Als je een CloudboxVPS afneemt zonder supportplan dan heb je inderdaad volledig toegang hier toe en ook op SSH. Je kan dan zelf bepalen wat je met de gehele VPS doet en wat je instellingen zijn.

Indien je niet veel kennis hebt van linux raad ik je aan om Directadmin er bij te nemen. Als deze geïnstalleerd is is het in feite het zelfde als een shared hosting omgeving alleen je kan dan ook resellers verkopen. Indien je geen directadmin neemt dan moet je zelf handmatig de Vhosts op je server goed instellen zodat dit de juiste directory's gebruikt. Als je de domeinen naar de VPS wilt wijzen dan moet je inderdaad de DNS aanpassen naar het IP van de VPS.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Marc Meesters Member
    Reactie geplaatst op: 03-07-2014 om 06:33

Hallo,

Directadmin neem ik er inderdaad bij, aangezien dat soms toch wel gemakkelijk is. Maar ik neem aan dat je dan alsnog de mogelijkheid hebt om alles handmatig ( via cli of wat dan ook ) in te stellen? Of gaat dan DirectAdmin over de nek?

4. Rick Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 03-07-2014 om 11:46

Ik weet niet of het kan, maar ik weet wel dat het niet nodig is.
    Directadmin regelt alles netjes en daar hoef je verder niet over na te denken.
    Wel zal ik als ik jou was even CSF (config server firewall) op directadmin installeren en je firewall e.d. goed checken, ik krijg op mijn cloudbox namelijk voortdurend ddos aanvallen en bruteforce attacks.

Succes

5. Marc Meesters Member
    Reactie geplaatst op: 03-07-2014 om 11:56

Bedankt voor het melden van CSF.
    Ziet er goed uit, ga hem zeker gebruiken!

6. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-07-2014 om 18:52

Je kan uiteraard met directadmin ook nog gewoon op CLI komen, alleen weet wel wat je doet en wat er aangepast wordt. Fouten hier in maken kan er uiteindelijk voor zorgen dat directadmin niet meer goed werkt of andere dingen stoppen met functioneren.