1. Mike De Ruiter Member

Redirection

Topic geplaatst op: 19-01-2012 om 18:53

Om website domeinnaam A naar domeinnaam B te laten gaan moet ik toch alleen redirection aanmaken doen ? Of moet ik nog wat verwijderen uit die DNS lijst ?

2. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 20-01-2012 om 07:29

Dat klopt, je kan gewoon site redirection gebruiken daarvoor. Kan ook op andere mannieren, maar dit is het makkelijkste.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. DiDa Member
    Reactie geplaatst op: 26-01-2012 om 09:00

Bij mij lukt het maken van een redirection niet. Ik wil redirecten naar een domeinnaam die hoort bij hetzelfde hostingpakket, dus met dezelfde nameservers.

Ik heb het volgende gedaan:
    Versio klantenpaneel -> "Uw domeinnamen" -> "Overzicht" -> betreffende domeinnaam -> "Redirection" -> "DNS beheren" -> "Ga door" -> "Redirections aanmaken" -> het linkervak laat ik leeg, rechts vul ik in en vervolgens druk ik op het vinkje. (daarna keer ik terug naar de overzichtspagina zonder nog iets te wijzigen)

Bij één poging op die manier werkte het de dag erna, maar ik kreeg korte tijd later bij het openen van de url de melding:
    "(IP-adres)
    Notitie voor de eigenaar van dit domein::
    Dit domeinnaam is niet gekoppeld aan uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server. U heeft in uw klanten panel DNS beheer voor deze domeinnaam aangezet. Wijzig de DNS records naar de IP adressen van uw server of zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers naar de nameservers van uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server. "

Als ik alleen de DNS uitzet, krijg ik de melding "Server niet gevonden"
    Als ik DNS uitzet en de nameservers opnieuw instel, verwijst de url weer naar het oorspronkelijke domeinnaam: geen redirection dus....

Wat doe ik fout?

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-01-2012 om 15:51

@DiDa Wanneer je DNS beheer opzet laat je alle records die je ziet staan en maak je onderaan bij redirections 2 redirections aan, één keer laat je het vakje "Van" leeg en één keer zet je daar "www" in. In het vakje naar geeft je de doellocatie mee. Dit moet voldoende zijn.

5. DiDa Member
    Reactie geplaatst op: 26-01-2012 om 22:46

Thanks Groove! Moet je daarna DNS open laten staan of weer uitzetten?

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-01-2012 om 00:01

@DiDa DNS beheer gewoon zo laten, niet terug uitzetten.

Anders reset je alles terug naar de standaardwaarden dacht ik en moet je in principe de nameservers weer ingeven, maar dan werkt je redirect niet meer.

7. pitchfever Member
    Reactie geplaatst op: 06-10-2014 om 16:03

Hetzelfde probleem heb ik ook.
    Ik heb de eerste leeggelaten en de tweede ingevuld met www.
    maar ik blijf de melding houden met: Uw domeinnaam is geparkeerd.

Wat doe ik fout?

8. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-10-2014 om 16:05

Als u alle stappen met betrekking tot de redirect hebt gevolgd en hierna werkt het nog steeds niet dan kunt u het beste een ticket aanmaken in uw klantenpaneel onder "Uw helpdesktickets", wij zullen dit dan voor u nakijken. Vermeld duidelijk om welk domein het gaat.