1. Janno Member

Joomla toevoegen aan bestaand domein.

Topic geplaatst op: 14-06-2014 om 14:34

Ik heb een aantal domeinen, één daarvan is als Joomla-site opgezet.
    Ik wil nog een ander reeds bestaand domein ook als Joomla-site opzetten.
    Hoe doe ik dat?

2. Blackburn Member
    Reactie geplaatst op: 14-06-2014 om 15:49

Op je webhosting in directadmin je nieuw domein maken en indien nodig ook de nameservers veranderen, en op je webhosting de Joomla files opzetten.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Janno Member
    Reactie geplaatst op: 14-06-2014 om 16:05

Dat nieuwe domein heb ik dus al, ik schreef immers dat ik op een bestaand domein Joomla wil zetten. En met "op je webhosting de Joomla-files opzetten" schiet ik ook niet veel op.

4. André Member
    Reactie geplaatst op: 15-06-2014 om 12:03

Hoi Janno, ik denk dat het verstandig is om wel iets aardiger te reageren als je geholpen wilt worden. Blackburn doet zijn best jou te helpen.

Het lijkt mij in deze wel belangrijk twee dingen te onderscheiden.
    1. een domeinnaam (is alleen maar een omgezet ip-adres)
    2. het joomla pakket (de daadwerkelijke website)

Dit wetende, lees nu nog éénmaal jouw vraag en begrijp daarna de verwarring aan deze kant!
    Wat bedoel je precies met domeinnen?

Groet André

5. Janno Member
    Reactie geplaatst op: 16-06-2014 om 00:24

Hallo André.

't Probleem is dat ik een "dummie" ben, die "dummie"-vragen stelt.
    Aan de andere kant: als zo'n vraag niet duidelijk is (en, gelet op jouw uitleg: dat was hij niet) dan is het
    misschien ook handiger om, zoals jij doet, om nadere verduidelijking te vragen.

Ik waardeer elke hulp, maar constateer wel dat het kennisniveau van een hulpverlener soms te hoog is voor "dumies" zoals ik. Die krijgen dan antwoorden die ze niet "snappen".

Ik schreef dat ik een aantal domeinen (domeinnamen) heb. Waarvan ik er één als Joomla-site wil inrichten. Dus het advies om in Direct Admin een nieuw domein aan te maken is niet helemaal to-the-point.

En met "op je webhosting de Joomla-sites opzetten" is precies wat ik wil. Maar ik vroeg hoe ik dat dan moest doen. En dat antwoord werd niet gegeven.

Waar het om gaat is: ik heb een webhostingpakket, en heb daar vijf domeinnamen aan gehangen. Daar zijn er vier van actief, die kunnen via een browser benaderd worden. Eén daarvan is een Joomla-site (in opbouw: www.oud-ede-zuid.nl)

De vijfde (www.wild-wal.nl) is nog niet actief, die wil ik ook activeren, maar daar wil ik ook een Joomla-site van maken.

En de vraag was en is: hoe doe ik dat? 'k Weet het, zeer "dummie". Maar ik stel liever domme vragen dan dat ik allerlei domme dingen doe.