1. Yvonne Brondijk Member

Nameserver ??

Topic geplaatst op: 13-06-2014 om 11:15

Ik wil graag een nieuw domein aanvragen, maar nu moet ik een nameserver invullen. Ben een beetje blond, maar heb echt geen idee wat ik daar in moet vullen.

Ik weet dat ik het kan parkeren en daarna in kan vullen (heb het namelijk al eens eerder aan een medewerker gevraagd), maar dan nog weet ik niet hoe het moet.

Kan iemand het mij gewoon simpel uitleggen aub?

Stel dat ik het domein : lekkerbakjekoffie.nl zou willen bestellen, wat voor nameserver moet ik dan invullen. Naam is echt fictief hoor, maar het gaat om het idee.

Hopelijk wil iemand mij dit keer echt helpen. Alvast ontzettend bedankt!!

2. Rick Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2014 om 11:19

Nameservers zijn eigenlijk de adressen van je server.
    Als je je websites host met een hosting pakket bij versio dan kan je dat leeglaten en later in je
    domeinbeheer->koppelen aan webhosting account

Als je je websites ergens anders host heb je nameservers gekregen of moet je die maken.
    Vaak zijn deze al gegeven, nameservers zijn in dit formaat:
    ns1.server.nl
    ns2.server.nl

Waar server.nl het domein is van de server, en in het geval van versio is dat axc.nl, dus ns1.axc.nl bijvoorbeeld.

Als je je website ergens anders host zal je het daar moeten vragen.

Succes!

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Yvonne Brondijk Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2014 om 11:22

Ik ben van plan om alles gewoon via versio te doen. Dus als ik het goed begrijp dan ik het dan gewoon leeglaten, en moet ik dus kiezen voor parkeren?

4. Yvonne Brondijk Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2014 om 11:24

Of moet ik dit gebruiken wat jij schrijft Rick:

Waar server.nl het domein is van de server, en in het geval van versio is dat axc.nl, dus ns1.axc.nl bijvoorbeeld.