1. diender Member

Domeinnaam voor test

Topic geplaatst op: 07-06-2014 om 09:15

Hallo,

Ik heb een domeinnaam aangemaakt via Versio die als test domein fungeert. Hierop heb ik voor een klant op een subdomein een website klaar gezet ter controle. Laten we zeggen: bedrijf.testdomein.nl

Indien akkoord, verhuis ik de domeinnaam naar Versio, maak vanuit mijn reseller account een user aan en kopieer de website naar deze user.

Echter... deze klant wil zijn domeinnaam blijven hosten bij zijn oude provider. Dat vind ik prima. De website moet echter wel bij Versio draaien.

Hoe ga ik nu te werk?

-waar zet ik zijn website neer bij Versio? kan deze gewoon blijven staan op het subdomein bedrijf.testdomein.nl?
    -hoe koppel ik de externe domeinnaam?

2. Rick Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 07-06-2014 om 16:03

Ik zou gewoon alles laten regelen door DirectAdmin van Versio, en de nameservers van het domein naar de directadmin server verwijzen.

Zo kan je de root (de hoofd site) en alle subdomeinen gewoon op die server hosten en het domein ergens anders hebben.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. André Member
    Reactie geplaatst op: 07-06-2014 om 23:06

Nadere info hierop.
    Maak in directadmin gewoon een user met de originele domeinnaam aan, dit kost je niets.
    Daarna verhuis je de website naar deze user.
    Daarna verwijs je de echte domeinnaam van de oude provider door naar de user op jouw reseller pakket. Zoals Rick al aangaf.

Mocht je verder nog hulp nodig hebben, stuur maar een mailtje naar info@webcombinatie.eu
    Groet André

Vond u dit antwoord nuttig?